با معجزه دوربین سه گانه هواوی P20 پرو آشنا شوید!

رسانه کلیک - هواوی در مراسمی از هواوی P20 پرو مجهز به دوربین سه گانه رونمایی کرد. در این مطلب به بررسی ویژگی های دوربین سه گانه هواوی P20 پرو می پردازیم.

با معجزه دوربین سه گانه هواوی P20 پرو آشنا شوید!

هواوی همواره در محصولات خود از نوآوری های زیادی استفاده می کند. این شرکت پرچمداران گذشته خود، هواوی P9 و هواوی P10 را با دوربین دوگانه روانه بازار کرده بود و حال این کمپانی تصمیم گرفته که در محصول جدید خود از دوربین سه گانه استفاده کند ( هواوی از گوشی هوشمند P20 پرو مجهز به نمایشگر 6.1 اینچی و دوربین اصلی سه گانه رونمایی کرد ).

دوربین سه گانه هواوی P20 پرو را باید پیشرفته ترین سیستم دوربین در دنیای گوشی های هوشمند دانست چراکه برای اولین بار شاهد استفاده از سه دوربین اصلی برای یک اسمارت فون هستیم. در این مطلب نگاهی به دوربین سه گانه هواوی P20 خواهیم داشت، با رسانه کلیک همراه باشید.

بالاترین دوربین دارای سنسور 8 مگاپیکسلی است و از دریچه دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی 52 میلی متری بهره می برد. توسط این سنسور کاربران می توانند تصاویر بوکه و پرتره ثبت کنند. این سنسور دارای لرزشگیر اپتیکال است.

سنسور میانی دارای رزولوشن 40 مگاپیکسل است. از مشخصات این سنسور می توان به دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی 28 میلی متری اشاره کرد.

هواوی تصمیم گرفته که سنسور مونوکروم P20 پرو را به صورت جداگانه طراحی کند. این سنسور 20 مگاپیکسلی به دریچه دیافراگم f/1.6 مجهز است و تصاویر را به صورت سیاه و سفید ثبت می کند.

همانند دوربین هواوی میت 10 و میت 10 پرو، دوربین سه گانه هواوی P20 پرو نیز از 4 سیستم فوکوس خودکار هیبریدی بهره می برد. این سیستم ها شامل لیزر، عمق، کنتراست و تشخیص فاز می شود. بر اساس اعلام هواوی سنسور دمای رنگ مورد استفاده در پی 20 پرو دقت بالاتری نسبت به گذشته دارد.

هواوی برای ثبت تصاویر با کیفیت در شرایط نوری ضعیف علاوه بر دریچه دیافراگم f/1.6 از سیستم Light Fusion استفاده کرده است. این سیستم می تواند چهار پیکسل را تبدیل به یک پیکسل بزرگ کند که باعث می شود اندازه پیکسل از 1 میکرومتر به 2 میکرومتر افزایش پیدا کند.

یکی دیگر از ویژگی های این دوربین ISO بسیار بالای آن است که به 102400 می رسد. برای مقایسه بد نیست به جدیدترین پرچمداران سامسونگ و اپل اشاره کنیم که حداکثر ISO آن ها برابر با 6400 است. مسلما این مقدار بالای ISO باعث می شود که شفافیت تصاویر ثبت شده در شرایط نوری عادی کاهش پیدا کند، با این وجود در محیط های تاریک نور بیشتری را سنسور جذب می کند.

دوربین سه گانه هواوی P20 پرو با همکاری لایکا توسعه یافته و قادر به زوم 5X هیبریدی است. یکی دیگر از قابلیت های این سیستم دوربین سه گانه زوم سه برابری به صورت اپتیکال است که آن را بالاتر از رقبای خود قرار می دهد.

هواوی ادعا می کند که به علت استفاده از پردازنده Kirin 970 و واحد پردازش عصبی (NPU)، دوربین P20 پرو نیاز چندانی به لرزشگیر اپتیکال ندارد. همانند میت 10 در پرچمدار جدید هواوی نیز از لرزشگیر هوش مصنوعی استفاده شده است.

این سیستم که به اختصار AIS نامیده می شود از یک صحنه چندین تصویر ثبت می کند که توسط آن ها نویز را از تصویر نهایی حذف می کند. همانند پرچمدار جدید سامسونگ، دوربین سه گانه هواوی P20 پرو قادر به ضبط ویدیو صحنه آهسته به صورت 960 فریم در ثانیه است.

بدون هیچ شکی دوربین سه گانه هواوی P20 پرو دارای نوآوری های زیادی است. این سیستم برای اولین بار در دنیای گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است و در آینده همانند دوربین دوگانه پیشرفت های زیادی خواهد کرد.

نظر شما در رابطه با دوربین سه گانه هواوی P20 پرو چیست؟ آیا هواوی انقلابی را در دوربین گوشی های هوشمند ایجاد کرده است؟

ارسال نظر