گوشی هواوی P20 پرو کالبدشکافی شد؛ لرزشگیر اپتیکال برای هر سه دوربین!

رسانه کلیک - گوشی هواوی پی 20 پرو چند هفته پیش به صورت رسمی طی مراسمی در پاریس معرفی شد. این دستگاه که به دوربین سه گانه مجهز شده به تازگی مورد کالبدشکافی قرار گرفته است.

گوشی هواوی P20 پرو کالبدشکافی شد؛ لرزشگیر اپتیکال برای هر سه دوربین!

بدون هیچ شکی گوشی هواوی پی 20 پرو یکی از زیباترین محصولات موجود در بازار محسوب می شود. این مدل اولین دستگاه از سری P بوده که به استاندارد IP مجهز شده است ( 5 دلیل قانع کننده برای خرید گوشی های هواوی پی 20 و پی 20 پرو )، بنابراین نحوه طراحی اجزای داخلی آن باید متفاوت باشد. به تازگی iFixit این گوشی هوشمند را کالبدشکافی کرده است.

برای جداسازی پنل شیشه ای پشت دستگاه نیازی به گرما نیست و می توان آن را به وسیله یک ابزار مخصوص به راحتی جدا کرد. زمانی که پنل پشتی از دستگاه جدا می شود، یک کابل مشاهده می شود که برای جداسازی کامل این پنل باید ارتباط میان آن ها را قطع کرد.

هواوی برای استفاده از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی این دستگاه را به motherboard کوچک تری مجهز کرده است. با جداسازی مادربرد می توان به سه دوربین مورد استفاده در گوشی هواوی پی 20 پرو دسترسی پیدا کرد. در حالی که این دستگاه به سه دوربین مجهز شده است، برای اتصال آن ها از دو کانکتور استفاده شده است.

همانطور که می دانید هواوی از سه سنسور با رزولوشن های 40، 20 و 8 مگاپیکسلی در این اسمارت فون استفاده کرده است که به ترتیب سنسور اصلی، سنسور مونوکروم و سنسور تله فوتو را تشکیل می دهند. بر اساس اعلام رسمی هواوی تنها سنسور 8 مگاپیکسلی به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است.

با وجود اعلام رسمی هواوی، کالبدشکافی گوشی هواوی پی 20 پرو نتیجه دیگری دارد. بر اساس کالبدشکافی صورت گرفته این غول فناوری چینی برای هر سه دوربین P20 پرو از لرزشگیر اپتیکال (OIS) استفاده کرده است. هواوی برای کاهش لرزش در تصاویر ثبت شده از شبکه عصبی ( NPU ) بهره می برد.

یکی از موارد مثبت در رابطه با این دستگاه استفاده از پورت شارژ ماژولار است که باعث می شود تعویض آن بدون هیچ دردسری صورت پذیرد. برای جداسازی نمایشگر باید از گرما استفاده کرد. برخلاف پورت شارژر، تعویض صفحه نمایش فرآیندی سخت و زمان‌بر است.

در حالی که هواوی برای استفاده بهینه از فضای داخلی گوشی از ویژگی های مناسبی استفاده کرده است، دسترسی به قطعات داخلی آن همچنان کار سختی محسوب می شود.

ارسال نظر