Y5 لایت 2018 اولین گوشی هوشمند هواوی با سیستم عامل اندروید گو

رسانه کلیک - گوگل با معرفی سیستم عامل اندروید گو در نظر دارد که کارایی محصولات ارزان قیمت را افزایش دهد. در همین راستا شرکت های مختلف از محصولات خود مجهز به این سیستم عامل رونمایی می کنند. گفته می شود هواوی Y5 لایت 2018 اولین محصول این کمپانی چینی با اندروید گو خواهد بود.

Y5 لایت 2018 اولین گوشی هوشمند هواوی با سیستم عامل اندروید گو

در حالی که شرکت های مطرح در دنیای تکنولوژی بر روی محصولات پرچمدار و میان رده خود تمرکز کرده اند، گوگل با معرفی اندروید گو خواهان افزایش کارایی محصولات پایین رده است. گوگل در دسامبر سال گذشته از اندروید گو رونمایی کرد با این حال دستگاه های مجهز به این سیستم عامل در کنگره جهانی موبایل معرفی شدند ( اولین گوشی هوشمند مجهز به اندروید گو در کنگره جهانی موبایل معرفی می شود ).

در حال حاضر دستگاه های TCL آلکاتل 1X، نوکیا 1 و ZTE Tempo Go به اندروید گو مجهز هستند. به نظر می رسد یکی دیگر از شرکت های فعال در صنعت گوشی های هوشمند نیز به دنبال معرفی محصولی با این سیستم عامل است. گفته می شود هواوی Y5 لایت 2018 با سیستم عامل اندروید گو روانه بازار می شود تا تبدیل به اولین دستگاه هواوی با این سیستم عامل شود.

به تازگی اطلاعاتی از فریمور این دستگاه منتشر شده که وجود آن را تایید می کند. معمولا در فایل فریمور از کد نام استفاده می شود ولی در فریمور مربوط به این مدل نام هواوی Y5 لایت 2018 به کار رفته است. به علت وجود نام دستگاه در فریمور، این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک با آن ملاقات کنیم.

نام این دستگاه توسط فریمور به دست آمده ولی چگونه می توان از وجود سیستم عامل اندروید گو اطمینان پیدا کرد؟ با مراجعه به برنامه های نصب شده بر روی این دستگاه می توان به استفاده از اندروید گو پی برد. برنامه های زیر به صورت پیش فرض بر روی هواوی Y5 لایت 2018 نصب شده اند:

  • اسیستنت گو
  • جیمیل گو
  • مپس گو
  • سرچ گو
  • یوتیوب گو

علاوه بر نام و برنامه های از پیش نصب شده، برخی از مشخصات آن نیز فاش شده است. قدرت این دستگاه را پردازنده مدیاتک MT6737m تامین می کند و نمایشگر آن نیز دارای رزولوشن 854 در 480 پیکسل است. به تازگی تصویری از این دستگاه توسط FCC منتشر شده است.

هواوی Y5 لایت 2018

ارسال نظر