آیفون 5S بروزرسانی iOS 12 را دریافت می کند!

رسانه کلیک - در حالی که از ورود آیفون 5S به بازار زمان زیادی می گذرد، به نظر می رسد که بروزرسانی iOS 12 برای این دستگاه عرضه شود.

آیفون 5S بروزرسانی iOS 12 را دریافت می کند!

اپل مدت زمان بیشتری از محصولات تولیدی خود نسبت به سازندگان دستگاه های اندرویدی پشتیبانی نرم افزاری می کند. در حالی که گوشی های پرچمدار اندرویدی حداکثر 3 سال بروزرسانی نسخه های اصلی سیستم عامل گوگل را دریافت می کنند، اپل مدت زمان بیشتری برای محصولات خود بروزرسانی عرضه می کند.

اپل در سال 2013 از گوشی هوشمند آیفون 5S رونمایی کرد و در حال حاضر صاحبان این دستگاه از سیستم عامل 11 iOS استفاده می کنند. بنابراین اپل تا 5 سال از یک محصول تولیدی خود پشتیبانی نرم افزاری کرده است.

در حالی که شاید هم اکنون آیفون 5S کاربران زیادی نداسته باشد، به نظر می رسد اپل قصد دارد که سیستم عامل iOS 12 را برای این دستگاه عرضه کند. این خبر توسط گزارش های مربوط به توسعه این نسخه از سیستم عامل موبایل اپل منتشر شده است.

در صورتی که آیفون 5S از نسخه دوازدهم سیستم عامل موبایل اپل پشتیبانی کند، یک سنت شکنی برای این شرکت کوپرتینویی به حساب می آید. اپل هر ساله با معرفی نسخه جدید سیستم عامل خود یکی از دستگاه های قدیمی را از لیست محصولاتی که آن را دریافت می کنند، حذف می کند.

اپل با معرفی iOS 10 اعلام کرد که آیفون 4S از آن پشتیبانی نخواهد کرد و iOS 9 آخرین نسخه برای این محصول محسوب می شود. چنین اتفاقی در رابطه با iOS 11 نیز رخ داد و گوشی های هوشمند آیفون 5 و آیفون 5c از لیست دستگاه های دریافت کننده این سیستم عامل خط خوردند.

در همین راستا در زمان معرفی سیستم عامل iOS 12 انتظار می رود که آیفون 5S قادر به دریافت این نسخه نباشد، با این وجود گزارش جدید اعتقاد دیگری دارد. برای اطمینان از این موضوع باید تا WWDC 2018 و معرفی نسخه جدید سیستم عامل موبایل اپل صبر کنیم.

ارسال نظر