شارژ بی‌سیم آیفون های 2018 سریع تر می شود!

رسانه کلیک - ظاهرا اپل توانسته بستر مناسبی را برای شارژ سریع تر باتری آیفون هایش از طریق شارژ وایرلس فراهم کند؛ بنابراین احتمالا شاهد افزایش کیفیت و سرعت شارژ بی‌سیم آیفون های 2018 اپل خواهیم بود.

شارژ بی‌سیم آیفون های 2018 سریع تر می شود!

شارژ بی‌سیم یکی از تکنولوژی هایی است که برای مقابله با معضل شارژدهی نه چندان خوب باتری گوشی های موبایل و همچنین سهولت انجام این امر پیاده سازی شده است. با این تکنولوژی کاربر می‌تواند بدون نیاز به اتصال گوشی به شارژر سیمی و فقط با قرار دادن آن بر روی پد اختصاصی نسبت به شارژ باتری گوشی وارد عمل شود. اما شارژ بی‌سیم یک نقطه ضعف محسوس دارد و آن مربوط به سرعت پایین شارژ می‌شود! به نظر می‌رسد اپل این مشکل را برطرف کرده و شارژ بی‌‌سیم آیفون های جدیدش با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

در حال نزدیک شدن به اواخر تابستان و نزدیک شدن به ماه سپتامبر هستیم؛ به عبارت دیگر به زمان رونمایی از آیفون های جدید اپل نزدیک تر شده‌ایم. به همین دلیل جای تعجبی ندارد که بخشی از اخبار و شایعاتی که هر روز در مورد گوشی های موبایل منتشر می‌شود با آیفون های جدید و 2018 اپل ارتباط داشته باشد. در همین راستا امروز شاهد انتشار خبر جالبی در مورد قابلیت شارژ بی سیم آیفون های 2018 اپل بودیم!

چاینا تایمز در مطلبی نوشت؛ اپل قابلیت شارژ بی‌سیم آیفون های 2018 خود را ارتقاء داده و امکان شارژ شدن باتری آن ها در حالت وایرلس و با سرعت بیشتر را میسر کرده است. طبق گزارش این مرجع ظاهرا اپل از کویل مسی برای تقویت سرعت شارژ بی سیم آیفون های سال 2018 استفاده می‌کند و آن را جایگزین تکنولوژی مدار چاپی انعطاف پذیر (FPC) خواهد کرد. این امر سبب می‌شود تا شدت جریان بی‌سیم افزایش یافته و شارژ وایرلس آیفون های 2018 با سرعت بیشتری انجام شود.

از سوی دیگر گفته شده که افزایش شدت جریان منجر به افزایش میزان گرما و حرارت می‌شود و این امر می‌تواند به ویژه در دراز مدت برای باتری لیتیوم یونی دستگاه مشکل ساز شود. نکته بعدی این است که افزایش سرعت شارژ بی‌سیم آیفون های 2018 بدان معنا نیست که سرعت شارژ باتری آن ها در حالت بدون سیم از سرعت شارژ شارژرهای فیزیکی بیشتر خواهد شد؛ در واقع همچنان شارژ با شارژرهای سیمی بهترین سرعت را ارائه می‌کند.

در حال حاضر سه شرکت بزرگ فعال در صنعت موبایل پرچمداران خود را با قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم روانه بازار کرده‌اند که به ترتیب ال‌جی، سامسونگ و اپل نام دارند. در این بین اغلب کمپانی های تولیدکننده موبایل تمرکز خود را روی قابلیت شارژ سریع سیمی معطوف کرده‌اند.

در هر صورت آنطور که از شایعات و گزارش ها پیداست، اپل قصد دارد سرعت شارژ بی سیم آیفون های 2018 را بهبود بیخشد. احتمال دارد اپل ضمن رونمایی از آیفون های جدید خود در ماه سپتامبر از AirPower Mat هم رونمایی کند که کیفیت شارژ بیسیم آیفون ها را افزایش می دهد. شاید رونمایی از AirPower Mat و ایجاد بستر لازم برای سریع تر شارژ شدن آیفون های جدید اپل دست به دست هم دهند و شارژ بی سیم این گجت ها را به شکل قابل توجهی بهبود بخشند.

ارسال نظر