در مورد آیفون ۸ چه می‌دانیم

رسانه کلیک – در این مطلب قصد داریم به بیان هشت مورد از مهم‌ترین شایعات و اطلاعات منتشر شده در مورد آیفون ۸ بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

در مورد آیفون ۸ چه می‌دانیم

طبق اطلاعات منتشر شده اپل در ماه سپتامبر از جدیدترین پرچم‌دار خود یعنی آیفون ۸ رونمایی خواهد کرد. به نظر می‌رسد که این گوشی کاملا منحصر‌به‌فرد بوده و از طراحی کاملا جدیدی نسبت به مدل‌های قبلی برخوردار است. به نظر می‌رسد که اپل سورپرایز ویژه‌ای برای دهمین سالگرد تولید اولین گوشی آیفون دارد. تاکنون شایعات و اطلاعات رسمی و غیررسمی زیادی در مورد این گوشی منتشر شده است که از میان آن‌ها می توان به برخورداری این گوشی از صفحه‌نمایش LED و حذف دکمه فیزیکی هوم در آن خبر داد. هفته گذشته نیز شایعات و اطلاعات جدیدی در مورد این گوشی منتشر شده که در ادامه به بیان هشت مورد از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

قاب بسیار باریک در اطراف صفحه‌نمایش

طبق اطلاعات منتشر شده قاب اطراف نمایشگر آیفون ۸ بسیار باریک است. قاب اطراف نمایشگر در قسمت بالا و پایین تمام گوشی‌های آیفون که تاکنون عرضه شده‌اند، تقریبا ضخیم و بزرگ طراحی شده است تا فضای کافی برای دوربین سلفی، حسگرهای مختلف، محل خروجی صدا و دکمه هوم گوشی وجود داشته باشد. همانطور که گفتیم آیفون ۸ با برخورداری از صفحه‌نمایش لبه‌به‌لبه و نداشتن دکمه هوم فیزیکی، طراحی کاملا متفاوتی نسبت به سایر گوشی‌ها دارد.

وجود دوربین تشخیص چهره

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، یک بریدگی در بالای نمایشگر گوشی وجود دارد. احتمالا در این قسمت یک دوربین مادون قرمز برای تشخیص چهره وجود دارد. دوربین‌های مادون قرمز علاوه بر تصویربرداری در محیط‌های بسیار تاریک، می‌توانند برای تشخیص چهره نیز استفاده شوند؛ زیرا این دوربین‌ها از قابلیت تشخیص عمق صورت برخوردار هستند و نمی‌توان آن‌ها را با استفاده از تصویر گرفته شده از صورت افراد فریب داد. این فناوری در آیفون ۸ Pearl ID نامیده شده است.

عدم وجود دکمه هوم فیزیکی در این گوشی

ظاهر آیفون ۸ فاقد دکمه هوم فیزیکی است و یک دکمه مجازی جایگزین آن شده است. احتمالا عملکرد این دکمه هوم جدید به صورتی است که هنگام که کاربران به آن نیاز دارند، ظاهر می‌شود و سپس به‌سادگی محو می‌شود. احتمالا کاربران این گوشی برای خارج کردن آن از حالت استندبای و روشن کردن صفحه‌نمایش، می‌توانند مانند گوشی‌های لومیای مایکروسافت روی هر نقطه‌ای از صفحه‌نمایش ضربه بزنند.

مشخص نبودن مکان حسگر اثر انگشت Touch ID

هنوز مکان حسگر اثر انگشت جدیدترین پرچم‌دار آیفون مشخص نیست. در صورتی که آیفون ۸ فاقد دکمه هوم فیزیکی باشد، ممکن است این حسگر در داخل صفحه‌نمایش تعبیه شود؛ البته طبق گزارشات منتشر شده مشکلات زیادی در رابطه با این موضوع وجود دارد و اپل هنوز نتوانسته است راه‌حلی برای آن‌ها پیدا کند. این احتمال هم وجود دارد که حسگر اثر انگشت این گوشی همانند گوشی‌های گوگل، ال‌جی و سامسونگ در پشت آن تعبیه شده باشد. احتمال سوم هم این است که در آیفون ۸ تنها از ویژگی تشخیص چهره Pearl ID برای باز کردن قفل گوشی استفاده شود؛ اما به نظر می‌رسد که این فناوری برای پرداخت پول با استفاده از موبایل، هنوز از امنیت کافی برخوردار نیست.

وجود تغییرات اساسی در نوار وضعیت

در مدل‌های قبلی گوشی‌های آیفون نوار وضعیت که نشان‌دهنده میزان شارژ باقی‌مانده باتری، میزان آنتی‌دهی و ساعت در آن نمایش داده می‌شود، در بالای صفحه‌نمایش گوشی قرار دارد؛ اما همانطور که گفتیم احتمالا در بالای صفحه‌نمایش این گوشی یک بریدگی قرار دارد که دوربین تشخیص چهره در آن جای داده شده است؛ بنابراین همانند مدل‌های قبلی، مکانی برای نوار وضعیت وجود دارد؛ احتمالا در آیفون هشت نوار وضعیت به دو قسمت تقسیم می‌شود و هر بخش در بخش‌های کوچکی که در دو طرف بریدگی وجود دارد، نمایش داده می‌شوند.

قابلیت استفاده از فناوری واقعیت افزوده

با وجود اینکه اپل هنوز هیچ سخت‌افزار خاصی برای استفاده از فناوری واقعیت افزوده عرضه نکرده است، به نظر می‌رسد که عملکرد بهتری نسبت به پلتفرم Hololens مایکروسافت یا Tango گوگل دارد. همانطور که می‌دانید واقعیت افزوده به معنای افزودن اشیای مجازی به دنیای واقعی است. احتمالا یک سیستم سه بعدی لیزری برای تشخیص عمق در پشت آیفون ۸ وجود دارد؛ اما هنوز توسعه‌دهندگان هیچ سخت‌افزاری برای استفاده از فناوری واقعیت افزوده در پشت گوشی آیفون ۸ با قابلیت نصب در پشت آن طراحی و ایجاد نکرده‌اند.

طبق اطلاعات منتشر شده، دوربین تشخیص چهره نیز احتمالا نقشی در بهره‌مندی کاربران از فناوری واقعیت افزوده دارد.

احتمال برخورداری آیفون ۸ از فناوری شارژ سریع

طبق اطلاعات منتشر شده، به احتمال زیاد جدیدترین پرچم‌دار آیفون مجهز به فناوری شارژ سریع است. در حقیقت مدت زمان زیادی است که شایعاتی در مورد تجهیز محصولات اپل به این فناوری منتشر شده است؛ اما تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است، تحلیلگران معتقدند که تمام محصولات اپل که در سال میلادی جاری عرضه خواهد شد، مجهز به این فناوری خواهند بود.

عرضه شدن آیفون ۸ به همراه دو گوشی دیگر

با توجه به اطلاعات منتشر شده می‌توان گفت که اپل در ماه سپتامبر امسال علاوه بر آیفون ۸ از دو گوشی دیگر یعنی آیفون ۷ اس و آیفون ۷ پلاس اس رونمایی کند که احتمالا از قدرت بیشتر و سخت افزار بهتری نسبت به آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس برخوردار هستند. طبق گزارشات منتشر شده احتملا اپل در صفحه‌نمایش گوشی‌های جدید خود از رزولوشن ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ استفاده می‌کند. این در حالی است که صفحه‌نمایش آیفون ۷ دارای وضوح ۱۳۳۴ در ۷۵۰ و صفحه‌نمایش آیفون ۷ پلاس دارای وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است.

ارسال نظر