آیفون ۸ و تنظیم خودکار دوربین بر اساس صحنه

رسانه کلیک - بر اساس فریمور منتشر شده از Apple Homepod، ویژگی جدید دیگری از آیفون ۸ آشکار شد.

آیفون ۸ و تنظیم خودکار دوربین بر اساس صحنه

هفته گذشته فریموری از Apple Homepod در وب‌سایت توسعه دهنده اپل به اشتراک گذاشته شد. Guilherme Rambo یکی از توسعه دهندگان و برنامه نویسان معروف، به تجزیه و تحلیل اسکریپت‌ها و مکانیزم نرم‌افزاری فریمور Homepod پرداخته است و به نتایجی درباره آیفون بعدی دست پیدا کرده است. او از این تجزیه و تحلیل‌های خود متوجه شد که آیفون بعدی می تواند به طور خودکار نوع صحنه ای را که دنبال می کنید را تشخیص دهد و دوربین را بر اساس آن بصورت خودکار تنظیم کند. رمبو در حساب توییتر خود نوشته است که: من رشته‌های نرم‌افزاری فریمور Apple Homepod را به دقت تمام تجزیه و تحلیل و بررسی کردم و در این رشته‌ها به چندین مرجع مربوط به تنظیمات هوشمند و خوکار دوربین برخورد کردم. تنظیمات خودکار دوربین هوشمند موضوعی نیست که فکر کنید کاملا جدید باشد چرا که اگر مدت هاست که از iPhone استفاده می کنید، می دانید که تنظیماتی وجود دارد که به شما امکان می دهد که محدوده دینامیکی (HDR) را به صورت خودکار تنظیم کنید. اگر به یک صحنه روشن با برخی از عناصر تاریک نگاه کنید. رشته "BrightStage" به نظر می رسد به صورت خودکار به ویژگی HDR متصل می‌شود.

1th pic

با این حال رشته‌های دیگر نشان می‌دهند که اپل در حال حاضر قادر به تشخیص طیف گسترده ای از صحنه ها و اشیاء است. شما با دنبال کردن یک سری از تنظیمات خاص خواهید توانست آبجکت‌ها، عناصر و مراجع مختلف را تشخیص دهید. مانند: کودک ساحل، کنسرت، آتش بازی، شاخ و برگ، جنگل، کوه ها، اقیانوس، حیوان خانگی، آسمان، برف، ورزش، ستاره دار، غروب خورشید و طلوع آفتاب. فریمور دوربین همچنین امکان شناسایی اسناد و کد‌های QR را خواهد داشت. البته شرکت اپل پیش از این در مورد این دو ویژگی در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC صحبت کرده بود. اما جالب اینجاست که اپل قصد دارد از کدهای QR و اسناد مربوط به آن استفاده کند.

شایعات بسیاری در میان وبسایت‌های خبری منتشر شده است که شرکت اپل در حال حاضر بر روی سه مدل جدید آیفون کار می‌کند و قرار است در کنفرانس ماه سپتامبر خود از سه مدل جدید یعنی آیفون ۷S و آیفون ۷S پلاس و مدل ویژه و پرمیوم خود یعنی آیفون ۸ پرده‌برداری کند. همچنین در اخبار منتشر شده دیگری آمده است که آیفون ۸ مجهز به صفحه‌نمایش عریض و بزرگی خواهد بود که سراسر جلو گوشی را به طور کامل به جز بلندگو، دوربین و سنسور‌های بالایی، پوشش خواهد داد.

ارسال نظر