باتری آیفونتان را با رعایت این نکات در مقابل گرمای محیط ضد ضربه کنید!

رسانه کلیک - کم کم به فصل گرما نزدیک می شویم و بد نیست بدانید که این موضوع، آسیب جبران ناپذیری به باطری آیفون وارد می کند. با رعایت برخی نکات می توانید از بروز چنین اتفاقی پیشگیری کنید.

باتری آیفونتان را با رعایت این نکات در مقابل گرمای محیط ضد ضربه کنید!

همان طور که می دانید در حال نزدیک شدن به فصل تابستان هستیم و هوا کم کم به سمت گرم شدن پیش می رود. در حالی که این قضیه برای برخی افراد به معنی مسافرت و خوش گذرانی است، اما از طرفی باید در این شرایط مراقب باطری آیفون خود باشید. چرا که هوای گرم دشمن این قطعه سخت افزاری است و مشکلات جبران ناپذیری بر آن وارد می کند.

بسیاری از کاربران از خطرناک بودن گرما برای دستگاه های الکترونیکی خبر دارند و به همین دلیل نیز در کامپیوترها، از فن برای خنک کردن سیستم استفاده می شود. اما در گوشی های هوشمند قضیه این طور نیست و مراقبت از دستگاه بر عهده کاربر است.

بد نیست بدانید که در شرایط هوای گرم و زمان های نامناسب، اخطارهایی روی نمایشگر به کاربر نشان داده می شود، اما صدماتی که هوای گرم به باطری آیفون وارد می کند نیز اجتناب ناپذیر است.

باطری آیفون

در این مطلب می خواهیم روش های مقابله با این موضوع را با هم مرور کنیم.

در بسیاری از موارد، زمانی که آیفون با هوای گرم روبرو شود، اخطاری روی صفحه نمایش ظاهر شده و دستگاه به صورت خودکار وارد حالت Cool Down می شود و به این ترتیب، از وارد آمدن آسیب به گوشی جلوگیری می شود.

اپل همواره توصیه می کند که آیفون را در شرایط دمایی بین 0 تا 35 درجه سانتی گراد نگهداری کنید تا آسیبی به آن وارد نشود. مسئولان کوپرتینویی به این موضوع نیز اشاره کرده اند که سیستم عامل آی او اس در شرایط آب و هوایی مختلف، رفتار متفاوتی را از خود نشان می دهد. در دستورالعمل نگهداری از این گوشی آمده است که قرار گرفتن آن در هوای بسیار گرم باعث وارد آمدن آسیب به باطری آیفون می شود.

روش های نگهداری باطری آیفون در هوای گرم

گوشی خود را به مدت طولانی زیر نور آفتاب قرار ندهید. حتی در شرایط آب و هوای معتدل یا خنک نیز قرار گرفتن آیفون زیر نور آفتاب باعث صدمه دیدن باتری آن می شود.

گوشی خود را در روزهای گرم داخل ماشین رها نکنید. همه ما می دانیم که فضای بسته داخل ماشین در روزهای گرم تا چه حد هوای آن را غیر قابل تحمل می کند؛ لذا آیفون خود را در این شرایط به حال خود نگذارید.

محل مناسبی را برای نگهداری آیفون انتخاب کنید. مطمئنا می دانید که فضای داخل جیب به دلیل عدم رفت و آمد هوا پس از مدت کوتاهی گرم می شود؛ لذا از نگهداری گوشی در این قسمت به مدت طولانی اجتناب کنید.

از بکارگیری اپلیکیشن های سنگین به صورت مداوم خودداری کنید. اپلیکیشن های گرافیکی یا بازی های سنگین پس از مدتی باعث داغ شدن گوشی می شود و همین موضوع به باتری آن آسیب وارد می کند؛ لذا به محض احساس گرما از ادامه کار صرف نظر کنید.

از وای فای یا حالت هواپیما استفاده کنید. همان طور که می دانید استفاده از دیتا یا Cellular می تواند باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه شود و از طرف دیگر نیز قابلیت GPS باعث بالا رفتن دمای گوشی می شود؛ لذا در شرایطی که به این دو ویژگی نیاز ندارید، آنها را غیر فعال کنید.

اگر اخطار گرما را دریافت کردید، گوشی را به حال خود رها کنید. به محض دریافت حرارت زیاد، آیفون به صورت خودکار وارد حالت Cool Down می شود. در این شرایط گوشی را به محلی خنک تر برده و از کار با آن پرهیز کنید.

هرگز آیفون خود را داخل یخچال یا فریزر قرار ندهید. بد نیست بدانید که تغییرات ناگهانی دما باعث وارد آمدن آسیب جدی به باطری آیفون می شود.

ارسال نظر