سورپرایز بزرگ اپل: آیفون با دکمه های کناری حساس به فشار انگشت!

رسانه کلیک - در ماه آگوست سال 2016 موسسه ثبت پتنت کشور آمریکا (USPTO)، گواهی ثبت اختراعی را منتشر کرد که اشاره به آیفون با دکمه های کناری حساس به فشار انگشت داشت.

سورپرایز بزرگ اپل: آیفون با دکمه های کناری حساس به فشار انگشت!

این پنل ها بر اساس پتنت اصلی ثبت شده، ممکن است به دکمه های مجازی، سوییچ های مجازی یا نمایشگرهای حاوی اطلاعات مخصوص مجهز باشد که در کنار نمایشگر اصلی LCD یا OLED آیفون قرار می گیرد.

پتنت اصلی به شماره 9,411,451 زمانی منتشر شد که اپل در کنار آن، پتنت های مربوط به نمایشگرهای خمیده را به ثبت رساند. اگر آنها را در کنار یکدیگر قرار دهیم، آیفون با دکمه های کناری حساس به فشار را شاهد خواهیم بود که مجهز به دکمه ها یا سوییچ های مجازی است و کاربر می تواند از آنها برای تنظیم صدا یا موارد دیگر استفاده کند.

تکنولوژی Force Touch

آخرین پتنت ثبت شده توسط اپل با شماره 20180052540 به صورت کاملا مشخص روی نمایشگر کناری دستگاه تمرکز دارد و بر اساس توضیحات اپل، این قطعه سخت افزاری نه تنها قادر به تشخیص انگشتان کاربر بوده، بلکه حساس به فشار نیز است که اهالی کوپرتینو پیش‌تر آن را Force Touch نامیده بودند.

در بسیاری از موارد، اپل از این پنل شیشه ای با عنوان Force Sensor یاد می کند که خاطره دستگاه های مجهز به این قابلیت (مجیک ترک پد ۲، آیفون های 6S به بعد و ترک پد مک بوک های جدید) را در ذهن کاربران زنده می کند.

سیستم لرزاننده

در آخرین پتنت ثبت شده، صحبت هایی در مورد سیستم لرزاننده (Haptic Feedback) نیز به میان آمده که در صورت تشخیص فشار، لرزشی را در دستگاه ایجاد کرده و به تبع آن، صدایی نیز منتشر می شود که این اتفاق را می توان مانند لحظاتی دانست که انگشت خود را با فشار روی آیفون وارد و لرزشی کوتاه را در دستانتان حس می کنید.

در نهایت باید بگوییم که کلیه پتنت هایی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم، در واقع مکمل یکدیگر بوده و کاملا مرتبط با هم هستند.

آیا چنین محصولی در دست تولید است؟

در حال حاضر مشخص نیست که اهالی کوپرتینو در اهداف بلندمدت خود، آیفون با دکمه های کناری حساس به فشار را قرار داده است یا خیر. اما در برخی گزارشات، مسئولان اپل به این موضوع اشاره کرده اند که در حال کار روی آیفونی هستند که از هر لحاظ، با محصولات نسل قبل خود متفاوت است؛ لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آنها، ایده تولید چه محصولی را در سر می پرورانند.

ارسال نظر