برتری شارژ سریع اندرویدی‌ها نسبت به شارژ بی‌سیم آیفون

رسانه کلیک - شایعات مربوط به شارژ بی‌سیم آیفون ۸ از خیلی وقت پیش، بر سر زبان‌ها افتاده است. اما این بار با پخش عکسی که شارژ بی‌سیم اپل را نشان می‌داد، این بحث دوباره به جریان افتاد.

برتری شارژ سریع اندرویدی‌ها نسبت به شارژ بی‌سیم آیفون

شارژ بی‌سیم، ویژگی‌ای است که به آیفون ۸ اضافه می‌شود. در این ویژگی گوشی بدون اتصال به برق، شارژ می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که در این حالت گوشی برای دریافت شارژ، روی بدنه‌ای قرار می‌گیرد که آن بدنه با اتصال به برق، منبع لازم جهت تأمین شارژ مورد نیاز را تهیه می‌کند.

تنها فایده‌ای که شارژ بی‌سیم دارد، این است که کاربر برای محل شارژ گوشی خود سرگردان نیست و می‌تواند گوشی خود را روی بدنه شارژری قرار دهد. از سویی دیگر، سرعت شارژ بی‌سیم از شارژ با سیم بسیار کم‌تر است و چون در شارژ بی‌سیم گوشی باید روی بدنه شارژری باشد، در مدت‌زمان شارژ نمی‌توان از گوشی استفاده کرد. بنابراین، استفاده از شارژ بی‌سیم چندان مفید به نظر نمی‌رسد.

از سویی دیگر، شارژ سریع گوشی‌های اندرویدی بسیار بیشتر از حد تصور، کارایی دارد. به طوری که، تنها چند دقیقه پس از وصل گوشی به برق، میزان بسیار زیادی شارژ دریافت می‌کند و در عین حال می‌توان از گوشی هم استفاده کرد. این قابلیت گوشی‌های اندرویدی، سال‌ها است که رشد توسعه پیدا کرده؛ در حالی که کاربران آیفون درگیر سیستم شارژ همیشگی و نسبتاً کند گوشی‌های خود هستند.

برای روشن شدن این موضوع فرض کنید، آیفونی، تنها یک درصد شارژ دارد زمانی که به برق وصل شود، ظرف مدت ۳۵ دقیقه تنها ۲۷ درصد شارژ می‌شود ولی اگر galaxy S8 در همین مدت‌زمان به برق وصل شود، با قابلیت شارژ سریعی که دارد، ۴۷ درصد شارژ می‌شود.

شارژ بی سیم

در مثالی دیگر، استفاده از شارژ سریع بی‌سیم S8 گوشی را ۲۴ درصد و در شارژ سریع با سیم، ۴۳ درصد شارژ می‌کند. در هر صورت، با شارژ بی‌سیم آیفون و S8، گوشی تنها ۲۴ تا ۲۷ درصد شارژ خواهد داشت. با این میزان شارژ در مدت‌زمان یک ساعت و نیم می توان، شبکه‌های اجتماعی را چک کرد و یا به موسیقی گوش داد.

ارسال نظر