آیفون های سال 2018 چه قابلیت هایی دارد؟

رسانه کلیک - اپل با معرفی آیفون X به نوعی آینده تلفن های هوشمند را مشخص کرد. اما نسل آیفون های سال 2018 دارای چه قابلیت ها و ویژگی هایی خواهد بود؟

آیفون های سال 2018 چه قابلیت هایی دارد؟

اهالی کوپرتینو معمولا تا زمان رونمایی از محصولات جدید، اطلاعات زیادی را بروز نمی دهند، اما این بدان معنی نیست که هیچ خبری پیرامون آی دیوایس ها در رسانه ها منتشر نمی شود. بسیاری شایعات حاکی از آن است که خط تولید آیفون ایکس متوقف شده و این گوشی با سه آیفون جدید جایگزین می شود.

در این مطلب می خواهیم به 5 قابلیت جدید نسل آیفون های سال 2018 بپردازیم که احتمال اضافه شدن آنها به پرچمدار بعدی شرکت اپل بسیار زیاد است.

آیفون های 2018

رنگ های جدید

آیفون 10 در یک سایز، با دو ظرفیت و دو رنگ مختلف (نقره ای و خاکستری فضایی) عرضه شد. به روایتی دیگر، تنها چهار مدل از آخرین پرچمدار اپل معرفی شد و این در حالی است که آیفون 7 در دو سایز مختلف با سه ظرفیت متفاوت و 6 رنگ مختلف (نقره ای، مشکی مات، جت بلک، گلد، رزگلد و قرمز) رونمایی شد که حکایت از 36 مدل مختلف دارد.

به نظر می رسد که رنگ گلد جدیدی در راه است که روی هر سه سایز نسل آیفون های سال 2018 اعمال می شود. برخی کاربران نیز منتظر بازگشت رنگ جت بلک هستند.

آیفون های 2018

عمر باتری بیشتر

عمر باتری آیفون X با توجه به ضخامت کم بدنه آن، قابل قبول است. اما افرادی که از گوشی های نوکیا یا سامسونگ قدیمی استفاده می کردند، مسلما عمر باتری زیاد آنها را به خاطر دارند.

حالا برخی تحلیلگران پیش بینی می کنند که نسل آیفون های سال 2018 از عمر باتری بهتری برخوردار بوده و دوام آنها حدودا 10 درصد افزایش پیدا می کند.

آقای مینگ چی کو تحلیلگر موسسه KGI معتقد است که با تکنولوژی جدید کشف شده توسط ال جی، عمر باتری دستگاه های 5.8 اینچی می تواند تا حدود 10 درصد افزایش پیدا کند که البته آنچنان هم زیاد نیست. عملکرد باتری آیفون ایکس به صورت زیر است:

  • مکالمه: 23 ساعت
  • استفاده از اینترنت: 13 ساعت
  • پخش ویدیو: 14.5 ساعت
  • پخش فایل های صوتی: 66 ساعت

آیفون های 2018

رابط کاربری بازطراحی شده

شایعات مختلف حاکی از آن است که اپل قصد دارد رابط کاربری سیستم عامل آی او اس 12 را از ابتدا طراحی نماید و به همین دلیل شاهد بروز تغییرات جذابی خواهیم بود. همچنین تغییراتی در ظاهر اپلیکیشن های پیش فرض مانند Mail رخ می دهد.

برخی گزارش ها به موضوع تأخیر در اضافه شدن قابلیت های جدید به سیستم عامل آی او اس اشاره دارند، اما خبر تغییر در رابط کاربری این اکوسیستم به اندازه کافی شگفت انگیز است و مسلما کاربران منتظر‌ آن خواهند ماند.

آیفون های 2018

بهبود کنترل وسایل هوشمند

همانطور که می دانید، هوم پاد یا همان اسپیکر هوشمند اپل به تازگی عرضه شده و ارائه این گجت را می توان به عنوان ورود اهالی کوپرتینو به مسیر خانه های هوشمند دانست. اوایل ماه ژانویه سال جاری، یکی از مسئولین وبسایت 9to5Mac با گشت و گذار در کدهای سیستم عامل iOS 11.2.5 با آیکون هایی جدید روبرو شد که اشاره به حالت های مختلف اکوسیستم هوم کیت دارد.

مطمئنا شاهد هماهنگی بیشتر آیفون با لوازم منزل در آینده نزدیک خواهیم بود و با عرضه آی او اس 12، این ارتباط بیش از پیش می شود. به عنوان مثال به محض باز شدن درب منزل یا آماده شدن قهوه، روی آیفون و هوم پاد شما یک نوتیفیکیشن ارسال شده و به شما در این مورد خبر می دهد.

آیفون های 2018

بهبود فیس آیدی و کوچکتر شدن (یا حذف) شیار بالایی (Notch)

فیس آیدی یا همان تکنولوژی تشخیص چهره را می توان جدیدترین روش اپل برای تأمین امنیت کاربران دانست، اما بسیاری افراد از اضافه شدن شیار بالایی و وجود نمایشگر برش خورده ابراز نارضایتی کردند. در حالی که این قسمت می تواند دلیلی واضح برای شناسایی آیفون به حساب آید، اما مشتریان مایل به استفاده از تلفن هوشمند با نمایشگر تمام صفحه هستند.

به نظر می رسد که اپل در حال کار است تا نسل آیفون های سال 2018 با شیار نمایشگر کوچکتری همراه باشد و از طرف دیگر نیز شاهد بهبودهایی در زمینه تشخیص چهره خواهیم بود. امیدواریم که نسل آینده آیفون اپل، امکان تشخیص چهره در حالت افقی را نیز داشته باشد.

سامسونگ برای مقابله با اپل، ایموجی های سه بعدی را به گلکسی اس 9 آورد و کاربر می تواند از روی صورت خود، یک شخصیت سه بعدی ساخته و آن را شخصی سازی کند. مسلما اپل نیز برای نسل بعد پرچمداران خود، سعی می کند تا قابلیت انیموجی را بهبود بخشیده و کاربرد آنها را نیز افزایش دهد.

آیفون های 2018

اپل معمولا در پنهان نگه داشتن رازها عملکرد خوبی داشته و سعی می کند تا قابلیت های محصولاتش پیش از معرفی جایی درز پیدا نکند. برخی شایعات حاکی از آن است که پشتیبانی از اپل پنسل در سال 2019 به آیفون اضافه می شود و یک سال بعد نیز شاهد آیفون هایی با نمایشگر منعطف خواهیم بود. همچنین پیش بینی می شود که در آینده نزدیک، دکمه های کناری گوشی اپل به صورت لمسی و حساس به فشار می شود.

مسئولان اپل پیش‌تر اعلام کردند که هیچ گاه به فکر اضافه کردن سنسور اثر انگشت به آیفون ایکس نبوده اند، اما ممکن است که این قابلیت به نسل آیفون های سال 2018مجددا بازگردد. قابلیت فیس آیدی عملکرد خوبی از خود نشان داد، اما برخی مواقع در اوایل صبح یا در نور شدید، قادر به پاسخگویی نیست.

در حال حاضر به نظر می رسد که اپل در حال بهبود قابلیت های فعلی پرچمدار خود است و احتمالا شاهد اضافه شدن قابلیت های انگشت شمار به آیفون های 2018 خواهیم بود.

ارسال نظر