سبک طراحی آیفون SE 2 را در تصاویر جدید ببینید؛ بدنه شیشه ای و حذف جک 3.5 میلیمتری

رسانه کلیک - در تصاویری که امروز در رسانه ها منتشر شده، سبک طراحی آیفون SE 2 لو رفته که به عنوان نکات مهم می توان به بدنه شیشه ای و فقدان جک 3.5 میلیمتری هدفون اشاره کرد.

سبک طراحی آیفون SE 2 را در تصاویر جدید ببینید؛ بدنه شیشه ای و حذف جک 3.5 میلیمتری

شایعات پیرامون نسل دوم آیفون اس ای مدتی است که به گوش می رسد و بعد از معرفی آیفون X، حرف و حدیث ها کاملا سمت و سوی دیگری پیدا کرد. اخبار جدید حاکی از آن است که سبک طراحی آیفون SE 2 مانند آیفون ایکس خواهد بود و این بدان معناست که شاهد محصول دیگری از اپل با نمایشگر برش خورده و مجهز به شیار بالایی (Notch) خواهیم بود.

بسیاری از منابع خبری به این نتیجه رسیده اند که آیفون اس ای 2 شهریور ماه و در کنار پرچمداران جدید اهالی کوپرتینو معرفی می شود.

شرکت Olixar که به عنوان تولید کننده کیس های محافظ در دنیا مشهور است، به تازگی اقدام به انتشار تصاویر گوشی 4 اینچی اپل کرده که سبک طراحی آیفون SE 2 را به صورت کامل افشا می کند. در این تصاویر که بدنه پشتی و نمایشگر نسل دوم آیفون SE را به صورت کامل به نمایش می گذارد، سبک طراحی این محصول را به ما یادآور می شود. طراحی نمایشگر لب به لب، شیار بالایی صفحه نمایش و دوربین پشت بزرگتر از مشخصه های اصلی آن به حساب می آید، اما بد نیست بدانید که این طرح تا به حال از سمت مسئولان اپل تأیید را رد نشده و به همین دلیل نمی توان آنچنان که باید و شاید روی آن حساب باز کرد.

طراحی آیفون SE 2

نمایشگر برش خورده؟

تصاویری که توسط شرکت Olixar به اشتراک گذاشته شده حکایت از شیار بالایی نمایشگر این گوشی دارد که نشا می دهد طراحی آیفون SE 2 کاملا شبیه به آیفون 10 است، اما اگر تصویر لوازم جانبی ساخته شده برای این محصول صحت داشته باشد، باید بگوییم که قسمت ناچ آن با آیفون X متفاوت خواهد بود. اگر با کمی دقت به تصویر بالا نگاه کنید، متوجه می شوید که زاویه کناره های شیار بالایی با آخرین پرچمدار شرکت اپل کاملا فرق دارد.

برای اطلاع دقیق از این موضوع، باید تا زمان نزدیک شدن به رویداد معرفی آن منتظر بمانیم، اما وجود این قابلیت تقریبا حتمی است؛ چرا که منابع مختلفی به وجود ویژگی تشخیص چهره در آیفون اس ای 2 اشاره داشته اند. با وجود نمایشگر لب به لب و نبود دکمه هوم و حذف سنسور اثر انگشت، طبیعتا اپل به دنبال سنسور تشخیص چهره خواهد رفت، اما هنوز مشخص نیست که این ویژگی مانند آیفون X به صورت کاملا حرفه ای است یا صرفا یک اسکنر دو بعدی را شاهد خواهیم بود.

طراحی آیفون SE 2

طراحی آیفون SE 2 | بدنه پشتی شیشه ای و نبود جک 3.5 میلیمتری هدفون

برخی شایعات حاکی از آن است که نسل دوم آیفون اس ای به بدنه پشتی شیشه ای مجهز است و به این ترتیب، شاهد قرارگیری قابلیت شارژ وایرلس در آن هستیم. این موضوع توسط برخی افراد تأیید شده است و می توان گفت چیزی است که کاربران انتظار آن را می کشند. یکی دیگر از ویژگی های محصولات اپل که به تازگی شاهد آن هستیم، حذف جک 3.5 میلیمتری هدفون است که مطمئنا در آیفون SE 2 نیز شاهد آن خواهیم بود. این موضوع آنچنان جای تعجبی ندارد و از طرف دیگر نیز به یاد نداریم اپل هیچ گاه از تصمیمات گرفته شده منصرف شده و به عقب بازگردد.

طراحی آیفون SE 2

تکرار ابعاد و اندازه پیشین

بر اساس شایعات مختلف، نسل دوم آیفون SE با همان ابعاد قبل (7.6 × 58.6 × 123.8 میلیمتر) عرضه می شود. به این ترتیب به نظر می رسد که وزن آن نیز آنچنان تغییری نکرده و همان 113 گرم (با کمی بالا یا پایین) باشد. تغییر عمده آن را می توان بزرگ تر شدن صفحه نمایش و تغییرات آن دانست. همچنین به دلیل حذف دکمه هوم، باید انتظار اضافه شدن جسچرهای حرکتی مانند آیفون ایکس به این گوشی را داشته باشیم.

از لحاظ زبان طراحی نیز به نظر نمی رسد که اتفاقات آنچنان بزرگی روی دهد و دکمه های کناری نظیر سوییچ سایلنت یا افزایش و کاهش صدا در سمت چپ و دکمه پاور در بالای بدنه قرار می گیرد.

با تمام این تفاسیر، هنوز نمی توان به صورت کاملا دقیق در مورد این شایعات صحبت کرد و تا شهریور ماه و رویداد معرفی این محصول باید منتظر بمانیم.

ارسال نظر