آیفون آینده دوربین پاپ آپ ندارد/ حذف پورت لایتنینگ

رسانه کلیک - بر اساس گزارش یک منبع خبری، آیفون آینده از محصولات جدید اوپو و ویوو پیروی نکرده و به دوربین پاپ آپ مجهز نخواهد بود.

آیفون آینده دوربین پاپ آپ ندارد/ حذف پورت لایتنینگ

برای کم کردن حاشیه های نمایشگر، شرکت های اوپو و ویوو از یک راه خلاقانه در آخرین پرچمداران خود استفاده کرده اند. آنها تصمیم گرفته اند تا دوربین سلفی را به جای قرار دادن در محل از پیش تعیین شده، به حالت پاپ آپ درآورند. بر اساس گزارش یک تحلیلگر به نام Horace Dediu ، آیفون آینده به این ویژگی مجهز نخواهد بود.

ویوو Nex و اوپو Find X دو محصولی هستند که به دوربین پاپ آپ مجهز هستند ( گوشی اوپو فایند ایکس معرفی شد؛ نمایشگر خمیده و دوربین کشویی! ). تلفن هوشمند اول تنها حاوی یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است و گوشی دوم علاوه بر دوربین سلفی، دوربین دوگانه پشت را نیز در این قطعه قرار داده است ( ویوو NEX S معرفی شد؛ بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه در میان گوشی های هوشمند موجود در بازار! ).

اپل تصمیم گرفته تا در آیفون آینده از این فناوری استفاده نکند. یکی از دلایل آن، از دست رفتن حالت ضد آب بودن گوشی است و بهره گیری از دوربین پاپ آپ، قابلیت ضد آب شدن دستگاه را غیر ممکن می کند.

یکی از نکات منفی گوشی اوپو Find X را می توان اجبار به آنلاک کردن گوشی برای استفاده از دوربین دانست؛ تا زمانی که دستگاه به وسیله قابلیت تشخیص چهره آنلاک نشود، دوربین پاپ آپ آن از محل خود بیرون نیامده و به این ترتیب امکان عکاسی به هیچ عنوان وجود ندارد.

آقای Dediu همچنین معتقد است که آیفون آینده از پورت لایتنینگ نیز بهره مند نخواهد بود و برای شارژ آن، تنها از روش شارژ وایرلس باید استفاده کرد. به این ترتیب امکان استفاده از هدفون به دلیل نبود پورت لایتنینگ و جک 3.5 میلیمتری نیز مقدور نیست و باید از تجهیزات بی سیم استفاده کنید.

آیفون نسل بعد اپل در ماه سپتامبر (شهریور) معرفی می شود و بر اساس اخبار و شایعات، با سه مدل مختلف روبرو هستیم که به ترتیب با نمایشگر 5.8، 6.1 و 6.5 اینچی همراه است. یکی از گوشی های یاد شده اخیرا در تست بنچمارک رویت شد ( گوشی آیفون X پلاس در گیک بنچ حاضر شد؛ اولین دستگاه اپل با 4 گیگابایت رم ).

ارسال نظر