آمار فروش آیفون X در سه ماهه دوم شدیدا افت پیدا کرده است

رسانه کلیک - طبق اخبار جدید که در رسانه ها منتشر شده است، ظاهرا آمار فروش آیفون X در سه ماهه دوم سال 2018 با افت شدید روبرو شده است.

آمار فروش آیفون X در سه ماهه دوم شدیدا افت پیدا کرده است

بر اساس گزارش Fast Company، اهالی کوپرتینو در سه ماهه دوم سال جاری تنها 8 میلیون آیفون X تولید کرده اند که امری کاملا بی سابقه به شمار می رود. ظاهرا مسئولان اپل در تلاش هستند تا گوشی های تولید شده را با قیمتی پایین تر از حد معمول به فروش برسانند.

در زمینه آمار تولید یک دستگاه، رقم 8 میلیونی می تواند یک تلنگر برای شرکت اپل به حساب بیاید. طبق آمار Statista ، در سه ماهه دوم سال گذشته اپل حدود 216 میلیون آیفون به فروش رساند و در سه ماهه اول سال جاری نیز این آمار به 54 میلیون رسید.

تیم کوک مدیر عامل کمپانی اپل در ماه فوریه به این موضوع اشاره کرد که آمار فروش آیفون X بیش از حد انتظار بوده و این محصول را می توان پر فروش ترین گوشی تولید شده توسط اپل به حساب آورد. اما به نظر می رسد که تعداد خریداران این تلفن هوشمند به شدت کاهش یافته است. بر اساس فروش پایین این محصول، شرکت سامسونگ که تولید کننده نمایشگر OLED آخرین پرچمدار اهالی کوپرتینو است نیز خط تولید این قطعه سخت افزاری را متوقف کرده است.

پایین آمدن آمار فروش آیفون X برای کمپانی اپل به عنوان سود آور ترین شرکت و دومین تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند، حاوی یک پیغام مهم است و آن هم عدم علاقمندی کاربران و طرفداران این برند به خرید گوشی هزار دلاری است.

تا این لحظه مسئولین اپل هیچ گونه اظهار نظری پیرامون صحبت های یاد شده به میان نیاورده اند. در هر صورت باید تا شهریور ماه و مراسم معرفی پرچمدار بعدی اهالی کوپرتینو منتظر بمانیم و ببینیم که اتفاقات اخیر، تا چه اندازه روی تصمیمات مدیران این شرکت تأثیرگذار خواهد بود.

ارسال نظر