هزینه تولید آیفون ایکس اس مکس مشخص شد

رسانه کلیک - گزارشی جدید به هزینه تولید آیفون ایکس اس مکس اشاره می کند. تولید نمونه پایه این گوشی هوشمند 443 دلار هزینه برای اپل در پی دارد.

هزینه تولید آیفون ایکس اس مکس مشخص شد

اپل نزدیک به دو هفته پیش از آیفون های 2018 رونمایی کرد. بزرگترین دستگاه در میان این اسمارت فون ها، آیفون XS مکس است. این محصول در نسخه 64 گیگابایتی با قیمت 1099 دلار، در نمونه 256 گیگابایتی با قیمت 1249 دلار و در نسخه 512 گیگابایتی با قیمت 1449 دلار به فروش می رسد.

بر اساس گزارشی که از سوی TechInsights در فضای مجازی منتشر شده، هزینه تولید آیفون ایکس اس مکس برابر با 443 دلار است که 50 دلار از هزینه تولید آیفون X در سال گذشته بیشتر است.

بیشترین هزینه تولید آیفون XS مکس مربوط به نمایشگر OLED آن است. این پنل توسط شرکت سامسونگ به تولید می رسد و برای فروش آن ها هزینه بالایی را از این شرکت دریافت می کند.

هزینه تولید پنل های OLED آیفون XS مکس در مقایسه با آیفون X رشدی 5 درصدی را تجربه کرده که با توجه به ابعاد بزرگتر آن، طبیعی به نظر می رسد. اپل برای این گوشی هوشمند صفحه نمایش 6.5 اینچی در نظر گرفته است.

دومین قطعه گران قیمت آیفون XS مکس، پردازنده آن با قیمت 72 دلار بوده که در مقایسه با پردازنده 66 دلاری آیفون X افزایشی 10 درصدی را تجربه کرده است.

هزینه قطعات خام مورد نیاز برای تولید آیفون XS مکس به 443 دلار می رسد؛ با این حال اپل برای تولید و عرضه آن پول بیشتری خرج می کند. برای محاسبه سود اپل از فروش هر آیفون XS Max باید هزینه های مربوط به بخش تحقیق و توسعه، نرم افزار، لجستیک و بازاریابی را نیز در نظر گرفت.

آیفون XS مکس به نمایشگر 6.5 اینچی OLED، پردارنده اپل A12 Bionic، رم 4 گیگابایتی، 64/526/512 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی دوگانه 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی و باتری 3174 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است.

ارسال نظر