از آیفون ۷s و ۷s Plus چه می‌دانیم؟

رسانه کلیک - آیفون ۸ تنها محصول شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ نخواهد بود، این شرکت از آیفون ۷S و ۷S پلاس هم رونمایی خواهد کرد، با ما همراه باشید تا مشخصات کامل این دو آیفون جدید را بررسی کنیم.

از آیفون ۷s و ۷s Plus چه می‌دانیم؟

در دهمین سالگرد ورود آیفون‌ها به دنیای گوشی‌های هوشمند، اپل قصد دارد تا آیفون ۸ را به بازار عرضه کند. عرضه آیفون ۸ با تأخیر همراه خواهد بود و ممکن است طبق روند هرسال آیفون جدید در ماه سپتامبر رونمایی نشود. همراه با آیفون ۸، به‌روزرسانی آیفون‌های قبلی تحت عنوان سری S به بازار عرضه می‌شوند.

آیفون ۷S و ۷S پلاس در آخرین مراحل تولید قرار دارند و تا ماه اوت به بازار عرضه خواهند شد. البته خبرهای ضدونقیضی در رابطه با آیفون ۷S شنیده می‌شود که نمی‌توان به هیچ‌کدام اعتماد کرد، باید صبر کرد و دید که شرکت آیفون کدام‌یک از خبرها را تائید خواهد کرد.

مشخصات احتمالی آیفون ۷S:

به‌احتمال بسیار زیاد نسخه به‌روز شده آیفون ۷ خواهد بود.

صفحه‌نمایش LCD با تن رنگی واقعی

پردازنده نسل جدید آیفون (A10X یا A11)

دکمه هوم فیزیکی

iOS11

شارژ بی‌سیم

قاب شیشه و آلومینیوم

ضدآب

رنگ‌بندی جدید شامل رنگ قرمز

۲ گیگابایت رم

قیمت ۶۴۹ دلار برای آیفون ۷S و ۷۴۹ دلار برای آیفون ۷S پلاس

معرفی و تاریخ عرضه

شرکت اپل به‌صورت رسمی اعلام نکرده که آیفون‌های سری جدید، آیفون ۷S و ۷S پلاس چه زمانی رونمایی می‌شوند. اگر شرکت اپل بخواهد روند معمولی هرساله خود را طی کند باید در نیمه اول ماه سپتامبر آیفون‌های به‌روز شده را معرفی کند. بر اساس آخرین خبرها، امسال در مسیر تولید گوشی‌های نسل جدید آیفون مشکل به وجود آمده است و آیفون طبق روند هرساله این گوشی‌های هوشمند را رونمایی نمی‌کند.

همه‌چیز درباره آیفون 7S و 7S پلاس

تا امروز هیچ خبر رسمی و دقیقی در رابطه بازمان عرضه آیفون‌های جدید شنیده نشده است. اخیراً خبری مبنی بر انتشار آیفون ۸ در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. در ماه‌های پیش خبری منتشر شد که از عرضه آیفون ۷S و ۷S پلاس در ماه جولای خبر می‌داد. ممکن است اپل آیفون‌های به‌روز شده را در ماه سپتامبر عرضه کند و پرچم‌دار جدید خود را در ماه اکتبر یا نوامبر ارائه دهد.

قابلیت‌های به‌روز شده سری S آیفون‌های جدید چیست؟

در بسیاری از خبرها به این نکته اشاره‌شده که آیفون‌های جدید دقیقاً در همان اندازه آیفون‌های قبلی هستند، یعنی آیفون ۷S با صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچ و ۷S پلاس با صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچ به بازار عرضه می‌شوند. بدنه سری S آلومینیوم خواهد بود این در حالی است که بدنه آیفون ۸ ترکیبی از شیشه و فلز است. آیفون ۷S پلاس از دوربین دوگانه بهره‌مند خواهد بود، همان‌طور که آیفون ۷ پلاس دوربین دوگانه دارد. خبرهایی مبنی بر ارائه دوربین دوگانه بر روی ۷S هم شنیده می‌شود که هیچ منبع رسمی آن را تائید نکرده است. اگر اپل بر روی S7 هم دوربین دوگانه قرار دهد قابلیت‌های ویژه‌ای برای پشتیبانی از واقعیت افزوده را هم به گوشی‌های خود اضافه خواهد کرد.

همه‌چیز درباره آیفون 7S و 7S پلاس

بحث داغ امروز سنسور اثرانگشت آیفون ۸ است که وضعیتش نامعلوم و گنگ است. در اولین خبرهای لو رفته از آیفون ۸، این نکته موردتوجه قرار گرفت که اپل قصد دارد تا سنسور اثرانگشت خود را زیر صفحه‌نمایش لمسی قرار دهد و کاری که سامسونگ در S8 نتوانست انجام دهد را به سرانجام برساند؛ اما در آخرین خبرهای لو رفته و در آخرین تصاویر ارائه‌شده از قاب اولیه آیفون ۸ خبری از سنسور زیر صفحه‌نمایش نبود و اپل سنسور اثرانگشت را به پشت‌گوشی هوشمند برده بود. این حرکت از اپل بعید بود و اگر آیفون ۸ با سنسور اثرانگشت در پشت‌گوشی هوشمند ارائه شود، آیفون ۸ هم شبیه به بسیاری از گوشی‌های اندروید خواهد شد. در اکثر منابع خبری و وب‌سایت‌ها، پردازنده سری‌های جدید آیفون‌ها،A11 نام‌برده شده است.

آیفون ۸ با بدنه شیشه‌ای در قسمت پشت عرضه می‌شود و همین موضوع گواه محکمی بر پشتیبانی این گوشی هوشمند از شارژ بی‌سیم است. برخی منابع خبری به این نکته اشاره‌کرده‌اند که آیفون ۷ پلاس هم وایرلس و بی‌سیم شارژ می‌شود. دلیل محکمی برای این استنباط ارائه نشده و در حد یک فرضیه است. آیفون ۸ از USB-C پشتیبانی خواهد کرد.

چه خبر از آیفون SE؟

بعد از پرچم‌داران و سری‌های جدید آیفون، نوبت به آیفون کوچک و دوست‌داشتنی، یعنی آیفون SE رسیده است. مدیر بازاریابی اپل توضیح می‌دهد که اپل قصد ندارد سری جدیدی از آیفون SE را در سال ۲۰۱۷ عرضه کند و حتی شاید شرکت تولید این آیفون‌ها را متوقف کند.

همه‌چیز درباره آیفون 7S و 7S پلاس

آیفون SE 4 اینچی در مارس ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد، یعنی چند مابعد از معرفی آیفون ۶S. ماه مه گذشته اپل ظرفیت حافظه SE را کاهش داد اما قیمت‌ها تغییری نداشتند و هم چنان مدل ۳۲ گیگابایتی باقیمت ۳۹۹ دلار و مدل ۱۲۸ گیگابایتی باقیمت ۴۹۹ دلار عرضه می‌شد.

iOS 11 چه قابلیت‌هایی را با خود به همراه می‌آورد؟

اپل در کنفرانس WWDC قابلیت‌های iOS 11 را معرفی کرد و نسخه بتا این به‌روزرسانی هم در ماه ژوئن عرضه شد. پشتیبانی از واقعیت افزوده بزرگ‌ترین تغییر این به‌روزرسانی بود. به دلیل پشتیبانی گسترده iOS 11 از واقعیت افزوده، این حدس که هر دو آیفون‌های ۷s و ۷s پلاس با دوربین دوگانه عرضه شوند، بیشتر می‌شود. از دیگر تغییرات در iOS 11 می‌توان به تغییر نوتیفیکیشن و کنترل سنتر و هم‌چنین اضافه شدن قابلیت‌هایی به سیری است.

قیمت

هیچ خبر رسمی در رابطه باقیمت‌های آیفون ۷s و ۷s پلاس عرضه نشده است و هر قیمتی که ذکر می‌شود بر اساس خبرهای لو رفته است. انتظار می‌رود که آیفون ۷S از قیمت ۶۴۹ دلار فروخته شود و آیفون ۷S پلاس هم از قیمت ۷۴۹ دلار به فروش برسد. بر اساس خبرهای درز کرده قیمت آیفون ۸ بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار خواهد بود.

ارسال نظر