جپن دیسپلی برای آیفون‌های 2018 اپل نمایشگر AMOLED تولید می‌کند

رسانه کلیک - ظاهرا کمپانی اپل علاوه بر همکاری با سامسونگ و ال‌جی برای تولید نمایشگرهای AMOLED مورد نیازش در سال 2018 با شرکت ژاپنی جپن دیسپلی (Japan Display) نیز وارد همکاری می‌شود. با کلیک همراه باشید.

جپن دیسپلی برای آیفون‌های 2018 اپل نمایشگر AMOLED تولید می‌کند

مدتی است که اخبار متعددی در رابطه با برنامه‌ریزی اپل به منظور تجهیز آیفون‌های آینده‌اش به صفحه نمایش‌های نوع AMOLED منتشر می‌شود. بنا به این گزارشات، ظاهرا آیفون‌های سال 2018 شرکت اپل از نمایشگرهای AMOLED بهره‌مند خواهند شد. در این بین دو شرکت کره‌ای ال‌جی و سامسونگ از جمله تامین کننده‌های اصلی نمایشگرهای AMOLED مورد نیاز اپب محسوب می‌شدند. گفته شده بود که اپل هم اکنون بدین منظور با این دو شرکت کره‌ای وارد مذاکره شده و قصد دارد که بخش اصلی مربوط به این پروژه را به شرمت ال‌جی بسپارد.

اما بر اساس تازه‌ترین گزارشاتی که امروز صبح منتشر شده، ظاهرا اپل به منظور تامین نمایشگرهای AMOLED آیفون‌های آینده‌اش با شرکت جپن دیسپلی نیز وارد همکاری می‌شود. گزارشات مرتبط با این موضوع از سوی منبع قابل اعتماد رویترز منتشر شده و احتمالا هم صحت خواهند داشت. در این بین برخی از کارشناسان معتقدند که با روز کار آمدن شرکت جپن دیسپلی ممکن است اپل همکاری خود با شرکت سامسونگ را به کلی متوقف سازد. با این وجود هنوز صحت این موضوع به طور رسمی از سوی هیچ یک از مقامات داخلی اپل یا سامسونگ تایید نشده است.

تجهیز آیفون‌های آینده اپل به صفحه نمایش‌های نوع AMOLED منجر می‌شود که این کمپانی بتواند در طراحی آیفون‌هایش ظرافت بیشتر به خرج داده و ضخامت بدنه آن‌ها را کاهش دهد. این موضوع از آنجایی امکان‌پذیر است که صفحه نمایش‌های نوع AMOLED نیازی به نور پس‌زمینه ندارند. کاملا مشخص است که اپل تمایل بسیار زیادی به کاهش ضخامت آیفون‌هایش و افزایش ظرافیت این محصولات دارد. هم اکنون مشخص شده که آیفون 7 این کمپانی از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری بهره‌مند نمی‌شود تا بدین ترتیب اپل بتواند ضخامت بدنه این گوشی را کاهش دهد.

بنابراین آیفون‌های آینده اپل در سال 2018 احتمالا از صفحه نمایش‌های AMOLED بهره‌مند می‌شوند و در این بین اپل برای تولید و تامین این نمایشگرها با سه گزینه رو به روست که شامل شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی و جپن دیسپلی می‌شود. شایان ذکر است که هم اکنون آیفون‌های اپل از صفحه نمایش‌های نوع IPS LCD بهره می‌برند.

منبع: phonearena

ارسال نظر