گوشی لنوو Z5 اولین محصول با نمایشگر تمام صفحه در آینده نزدیک معرفی می شود

رسانه کلیک - مدیر عامل لنوو طی ارسال پستی در شبکه اجتماعی چینی Weibo، اظهار کرد که گوشی لنوو Z5 اولین محصول با نمایشگر لب به لب به زودی از راه می رسد.

گوشی لنوو Z5 اولین محصول با نمایشگر تمام صفحه در آینده نزدیک معرفی می شود

اپل با معرفی آیفون X به این موضوع اعتقاد داشت که این دستگاه، یک گوشی با نمایشگر تمام صفحه است. اما شیار بالایی صفحه نمایش و حاشیه های هرچند باریک آن، چنین گفته ای را نقض می کند.

تصویر اسکچ کشیده شده از گوشی لنوو Z5 که توسط مدیر این شرکت در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شده، نشان دهنده این است که محصول یاد شده دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه 95 درصدی است. Chang Cheng در اظهارات خود به این موضوع نیز اشاره کرد که گوشی لنوو Z5 از چهار تکنولوژی جدید و انقلابی بهره می برد که حاصل 18 پتنت ثبت شده توسط این کمپانی است. متأسفانه در حال حاضر هیچ گونه اطلاعاتی در مورد این دستگاه در دسترس نیست و باید منتظر بمانیم و ببینیم که طراحان این شرکت، چه ترفندی را برای دوربین جلوی دستگاه به کار برده اند.

گوشی لنوو Z5

شیائومی در تولید می میکس 2 از نسبت نمایشگر به بدنه 91.3 درصدی استفاده کرد، اما این گوشی در پایین نمایشگر حاشیه ای را داشت که دوربین جلوی دستگاه در آن قرار گرفته بود. طرح مفهومی تلفن هوشمند ویوو اپکس به دوربین سلفی پاپ آپ مجهز بود، اما در قسمت پایین نمایشگر مجبور به همراه داشتن فضایی برای پنهان کردن کنترلرهای نمایشگر OLED خود بود. تنها اپل در آیفون X توانست با خم کردن پنل OLED، راهی برای مبارزه با حاشیه پایین صفحه نمایش پیدا کند.

برخی تکنولوژی های دیگر که ظرف یک سال اخیر توسعه داده شده، سبب می شود تا روند تولید محصولاتی با نمایشگر بدون حاشیه با سرعت بیشتری پیش برود. سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر را می توان یکی از موارد اشاره شده به حساب آورد.

لنوو که با هزینه 2.91 میلیارد دلاری توانست شرکت موتورولا را از چنگ گوگل درآورد، متأسفانه در کشور خود تحت تأثیر برندهایی مانند هواوی، ویوو، شیائومی و اوپو قرار گرفته و کار ساختی را پیش رو دارد؛ لذا گوشی لنوو Z5 می تواند یک برگ برنده تمام و عیار برای این شرکت به حساب آمده و توجه کاربران سراسر دنیا را به آن جلب کند.

ارسال نظر