گوشی هوشمند Librem 5 در حال آماده سازی برای ورود به بازار است

رسانه کلیک - گوشی هوشمند Librem 5 که تا کنون اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده، ظاهرا مراحل پایانی آماده سازی را می گذراند و در آینده نزدیک، وارد بازار تلفن های هوشمند می شود.

گوشی هوشمند Librem 5 در حال آماده سازی برای ورود به بازار است

در سال 2017 شرکت Purism که در شهر سان فرانسیسکو فعالیت می کند، سرمایه 2.5 میلیون دلاری را دریافت کرد تا روند توسعه و طراحی گوشی هوشمند Librem 5 را با سرعت بیشتری ادامه دهد ( Librem 5 گوشی فوق امنیتی شرکت پیوریسم دارای سیستم عامل لینوکس است ). این محصول به صورت کامل روی حریم خصوصی و آزادی کاربران تمرکز کرده است و به این ترتیب، اجازه کنترل تمامی اجزای دستگاه را به کاربر ارائه می کند.

مسئولان Purism به این موضوع اشاره کرده اند که روند توسعه این محصول به بهترین شکل ممکن در حال انجام است و تولید انبوه آن از سال آینده آغاز می شود.

گوشی هوشمند Librem 5

ظاهرا سخت افزار مورد نیاز برای گوشی هوشمند Librem 5 به مرحله تأیید رسیده و سفارشات در این زمینه برای تولید کنندگان ارسال شده است. بر اساس اعلام مدیران Purism، طراحی این تلفن هوشمند نیز به مرحله پایانی خود رسیده که تصویر آن را در ابتدای مطلب مشاهده می کنید.

بد نیست بدانید که گوشی لیبرم 5 از سیستم عامل اندروید یا آی او اس بهره نمی برد و مسئولان Purism تصمیم دارند تا از سیستم عامل متن باز PureOS یا Ubuntu Touch برای راه اندازی آن استفاده کنند.

خلق یک سیستم عامل جدید اصلا کار آسانی نیست، ولی طراحان و توسعه دهندگان شرکت یاد شده در تلاش هستند تا اپلیکیشن های ابتدایی که مورد نیاز کاربران هست را طراحی و به مرور، فروشگاه اپلیکیشن ها را تقویت کنند.

نمایی از اپلیکیشن Contacts این سیستم عامل را در زیر مشاهده می کنید:

گوشی هوشمند Librem 5

آقای تاد ویور مدیر عامل Purism در این باره گفت:

عملکرد پرسنل ما ظرف 7 ماه گذشته فوق العاده بوده است. ما بسیار خوشحالیم که می بینیم موعد قرار گرفتن گوشی هوشمند Librem 5 در دستان کاربران روز به روز نزدیکتر می شود. تعداد زیادی از مهندسان و طراحان به صورت کاملا حرفه ای، در تلاش هستند تا عرضه این محصول را بر اساس برنامه ریزی از پیش تعیین شده پیش ببرند. از طرف دیگر از تولید کنندگان قطعات سخت افزاری نیز انتظار داریم تا اقلام سفارش داده شده را در زمان مقرر به دست ما برسانند.

پیش بینی می شود که گوشی لیبرم 5 در ماه ژانویه سال 2019 معرفی و عرضه شود. به این ترتیب کاربران به یک محصول جدید دسترسی خواهند داشت که از هر نظر، کاملا متن باز و قابل شخصی سازی است. از طرف دیگر و بر خلاف بسیاری از محصولات موجود در بازار، دارندگان این دستگاه قادر خواهند بود تا قطعات مختلف مانند دوربین را به کمک یک دکمه سخت افزاری از کار بیاندازند.

ارسال نظر