مخترع تلفن همراه: گوشی ها را زمین بگذارید و زندگی کنید

مارتین کوپر کە در سال ١٩٧٣ اولین تلفن همراه جهان را اختراع کرد، می‌گوید کە روزانه تنها پنج درصد از زمان خود را به موبایلش اختصاص می‌دهد و به مردم توصیه کرد کە "تلفن‌های همراه‌شان را زمین بگذارند و زندگی کنند".

مخترع تلفن همراه: گوشی ها را زمین بگذارید و زندگی کنید

مارتین کوپر، مهندس ٩٣ ساله آمریکایی کە بە عنوان مخترع اولین تلفن همراه بی سیم - Motorola DynaTAC 8000X - شناختە می‌شود، تقریبا بعد از پنجاه سال از اختراع خود می‌گوید: "فکر می‌کنم مردم باید زمان کمتری با موبایل‌های خود سپری کنند."

این مخترع اهل شیکاگو در برنامه با بی‌بی‌سی جهانی اذعان کرد که روزانه کمتر از "پنج درصد" از وقت خود را بە استفادە از تلفن همراه اختصاص می‌دهد.

وقتی جین مک‌کوبین، مجری برنامه، نظر او را در مورد افرادی کە روزانه ساعت‌ها از تلفن همراه استفادە می‌کنند، پرسید، او جواب داد: «باید تلفن‌هایشان را کنار بگذارند و کمی زندگی کنند.»

مک‌کوبین، در ادامە به او گفت کە هر روز پنج ساعت از تلفن همراه خود استفادە می‌کند. مارتین کوپر با تعجب گفت: «واقعا؟ واقعا شما پنج ساعت در روز از موبایل استفادە می‌کنید؟»، لبخندی زد و ادامه داد:« زندگی‌ات را به دست بیاور».

باتری اولین موبایلی کە کوپر اختراع کرد، ٢۵ دقیقه دوام داشت و ١٠ ساعت طول می‌کشید تا کاملا شارژ شود. وزن آن تقریبا یک کیلو و صد گرم و طول آن ٢۵ سانتی‌متر بود.

ارسال نظر