شرکت «میزو» موفق به ثبت پتنت دوربین تعبیه شده زیر نمایشگر گوشی شد

رسانه کلیک - شرکت های مختلف برای کاهش حاشیه نمایشگر محصولات تولیدی خود به دنبال توسعه راه حل های جدیدی هستند. به تازگی پتنت دوربین تعبیه شده درون نمایشگر توسط شرکت میزو (Meizu) به ثبت رسیده که باعث حذف برش صفحه نمایش می شود.

شرکت «میزو» موفق به ثبت پتنت دوربین تعبیه شده زیر نمایشگر گوشی شد

به نظر می رسد میزو به دنبال توسعه زبان طراحی مخصوص خود برای گوشی های هوشمند بدون حاشیه نمایشگر است. این شرکت چینی اخیرا پتنتی را به ثبت رسانده که خبر از دوربین تعبیه شده درون نمایشگر می دهد. بر اساس این پتنت ماژول دوربین در زیر نمایشگر پنهان شده و دیگر نیازی به ایجاد برش در بالای صفحه نمایش نیست.

بنابر اطلاعات منتشر شده توسط منابع مطلع، در ساخت پنل نمایشگر دستگاه های مجهز به این فناوری از گرافین استفاده می شود. این ماده امکان عبور نور از سنسور دوربین تعبیه شده درون نمایشگر را فراهم می کند. یکی دیگر از کاربردهای این تکنولوژی مربوط به سیستم های امنیتی همانند فیس آیدی شرکت اپل است.

در حال حاضر بسیاری از پرچمداران موجود در بازار از طراحی تمام صفحه بهره می برند. استفاده از این سبک طراحی باعث افزایش ابعاد نمایشگر بدون نیاز به تغییر اندازه کلی دستگاه می شود. نیاز به اسپیکر مکالمه، سنسورهای مجاورت و همچنین دوربین سلفی امکان حذف کامل حاشیه نمایشگر را از بین می برد.

برای تعبیه این سنسورها شرکت ها راه حل های مختلفی را در نظر گرفته اند که برای مثال می توان به برش نمایشگر آیفون 10 اشاره کرد. یکی از مشکلات مربوط به طراحی تمام صفحه، محل قرارگیری سنسور اثر انگشت است. شرکت اپل در آیفون X این اسکنر را حذف و از فیس آیدی استفاده کرد و شرکت کره ای سامسونگ نیز مجبور به انتقال این سنسور به پنل پشتی دستگاه شد.

یکی از راه حل ها برای رفع این مشکل، تعبیه سنسورهای مورد نیاز در زیر نمایشگر است. شرکت ویوو در گوشی هوشمند X20 Plus UD موفق به انتقال اسکنر اثر انگشت به زیر نمایشگر شد که باعث تغییر بزرگی در سبک طراحی تمام صفحه می شود ( ویوو X20 Plus UD اولین گوشی هوشمند مجهز به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر سرانجام به بازار رسید ).

پتنت جدید میزو صنعت گوشی های هوشمند را یک قدم به سوی طراحی دستگاهی بدون هیچ گونه حاشیه نمایشگر نزدیک تر می کند. با استفاده از این فناوری می توان بدون نیاز به برش نمایشگر از سیستم تشخیص چهره در اسمارت فون ها استفاده کرد. شایعات به توسعه دستگاهی بدون حاشیه نمایشگر توسط شرکت میزو اشاره می کنند.

ارسال نظر