سرفیس فون مایکروسافت هنوز در مرحله توسعه به سر می برد؟

رسانه کلیک - اهالی ردموند در آخرین نسخه آزمایشی ویندوز 10، API های موبایل را مجددا به کدهای این پلتفرم اضافه کرده اند و شایعات پیرامون سرفیس فون مایکروسافت بالا گرفته است.

سرفیس فون مایکروسافت هنوز در مرحله توسعه به سر می برد؟

سال گذشته مایکروسافت به صورت کاملا ناگهانی، API های مربوط به نسخه موبایل را از پلتفرم ویندوز 10 حذف کرد. به این ترتیب همه اهالی تکنولوژی به این باور رسیدند که ردموندی ها، تمرکز خود را از روی نرم افزارهای موبایل برداشته و آن را به صورت کامل روی سیستم دسکتاپ معطوف کرده اند. اما رابط کاربری آن برای برقراری ارتباط های LTE مانند تماس یا ارسال پیام باید باقی می ماند. با این اقدام تعجب برانگیز، امید کاربران مبنی بر تولید سرفیس فون مایکروسافت به صورت کامل از بین رفت.

کدهای نسخه موبایل به ویندوز 10 بازگشت!

چیزی که به تازگی کشف شده، این است که مایکروسافت در آخرین نسخه آزمایشی ویندوز 10 به نام Redstone 5 ، کدهای نسخه موبایل را مجددا به این پلتفرم اضافه کرده است. به این ترتیب شایعات پیرامون سرفیس فون مایکروسافت بالا گرفت و حرف و حدیث ها پیرامون آن بر سر زبان ها افتاد و تاریخ عرضه آن نیز اواخر سال جاری تخمین زده شده است. اگر بخواهیم صادق باشیم، شایعه توسعه Surface Phone مایکروسافت همه ساله مطرح می شود. برخی افراد بر این باورند که توسعه و تولید گجت یاد شده را می توان به عنوان پروژه Andromeda مایکروسافت در نظر گرفت.

API چیست؟

در اصطلاح عامیانه، رابط کاربری برنامه نویسی اپلیکیشن (Application-Programming Interface) به آن دسته از ابزاری گفته می شود که برای توسعه اپلیکیشن ها توسط برنامه نویسان استفاده می شود. به این ترتیب توانایی و فریمورک های توسعه ساخت اپلیکیشن های مختلف در اختیار آنها قرار می گیرد. مایکروسافت پیش تر این گزینه را از کدهای ویندوز 10 حذف کرد و به این ترتیب، برنامه نویسان قادر نبودند تا از ابزار یاد شده برای برقراری ارتباط تلفنی در اپلیکیشن های خود استفاده کنند.

آیا سرفیس فون مایکروسافت در نهایت تولید می شود؟

با وجود حذف API از نسخه های پیشین ویندوز 10، مایکروسافت همچنان روی دستگاه های ویندوزی با پردازنده ARM کار می کند. این کامپیوترها که به قابلیت LTE مجهز بوده و از ویندوز نیز استفاده می کنند، به تازگی وارد بازار شده اند. بازگشت کدهای حذف شده به نسخه آزمایشی جدید، به تصور برخی از افراد فعال در زمینه تکنولوژی به توسعه اپلیکیشن برای Surface Phone مایکروسافت که در آینده عرضه می شود، کمک خواهد کرد.

محصول اشاره شده پیش بینی می شود که به صورت Pocket PC است، به یک قلم مجهز خواهد بود و از نمایشگر منعطف نیز بهره مند است. داستان هایی که پیرامون صفحه نمایش انعطاف پذیر نقل می شود، اکثرا در مورد محصول سامسونگ است و تعداد محدودی از آنها به مایکروسافت اشاره دارند. به نظر شما آیا اهالی ردموند می توانند به عنوان اولین دستگاه با نمایشگر منعطف، از سرفیس فون رونمایی کنند؟ چرا که پتنت های مربوط به صفحه نمایش انعطاف پذیر مدت هاست که توسط مایکروسافت به ثبت می رسد.

ارسال نظر