نسخه جهانی گوشی نوکیا X6 از نوزدهم جولای به بازار عرضه می شود

رسانه کلیک - شرکت HMD Global در گذشته از نوکیا X6 رونمایی کرده بود. نسخه جهانی گوشی نوکیا X6 از تاریخ 28 تیر روانه بازار می شود.

نسخه جهانی گوشی نوکیا X6 از نوزدهم جولای به بازار عرضه می شود

پس از چندین ماه گمانه زنی در رابطه با تاریخ عرضه نسخه جهانی گوشی نوکیا X6 به بازار، این کمپانی اعلام کرده است که از تاریخ 19 جولای این دستگاه را در خارج از کشور چین به فروش می رساند.

این گوشی هوشمند که با نام نوکیا 6.1 پلاس به بازار عرضه می شود، در ابتدا در اختیار مشتریان در کشور هنگ کنگ قرار می گیرد. انتظار می رود پس از هنگ کنگ این دستگاه در دیگر کشورها به فروش برسد. شرکت HMD Global ابتدا قصد دارد این دستگاه را در بازارهای آسیایی عرضه کند و سپس آن را در اختیار مشتریان در دیگر نقاط جهان قرار دهد.

نسخه جهانی گوشی نوکیا X6 تفاوتی با نمونه چینی آن ندارد. این اسمارت فون از نمایشگر 5.8 اینچی مجهز به بریدگی بهره می برد. بخش پشتی این گوشی هوشمند میزبان دوربین اصلی دوگانه است که از سنسورهای 16 و 5 مگاپیکسلی بهره می برد. در جلوی این دستگاه یک دوربین 16 مگاپیکسلی تصاویر کاربران را ثبت می کند.

بروزرسانی نوکیا X6

قدرت نوکیا ایکس 6 را پردازنده اسنپدراگون 636 تامین می کند. این اسمارت فون مجهز به 4 و 6 گیگابایت رم و 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس خریداران قرار می گیرد.

نسخه جهانی گوشی نوکیا X6 برخلاف نمونه چینی آن از سیستم عامل اندروید اوریو بر پایه اندروید One بهره می برد. در حال حاضر برنامه HMD Global برای عرضه این دستگاه در بازارهای جهانی مشخص نشده است.

شرکت HMD Global قصد دارد علاوه بر نسخه جهانی نوکیا X6 از گوشی نوکیا X5 نیز رونمایی کند. نوکیا X5 در هفته آینده در چین معرفی می شود و نسخه جهانی آن تحت نام نوکیا 5.1 در دسترس خریداران قرار می گیرد ( نوکیا X5 در تاریخ 20 تیر ماه معرفی می شود؛ عرضه با قیمت 150 دلار ).

ارسال نظر