تغییرات جالب گوشی وان پلاس 5T با بروزرسانی اندروید اوریو

رسانه کلیک - چندی پیش شاهد عرضه بروزرسانی اندروید اوریو (OxygenOS 5.0.3) به صورت OTA برای وان پلاس 5T بودیم که ویژگی های جالبی را برای این محصول به ارمغان آورد.

تغییرات جالب گوشی وان پلاس 5T با بروزرسانی اندروید اوریو

تلفن هوشمند وان پلاس 5T سال گذشته به بازار عرضه شد که مشخصات پرچمداران را در خود می دید، اما این محصول با سیستم عامل OxygenOs 4.7.6 که بر پایه اندروید نوقا نسخه 7.1 نوشته شده است، در دسترس کاربران قرار گرفت.

اخیرا مسئولان وان پلاس ، بروزرسانی اندروید اوریو نسخه 8.0 (یا همان OxygenOS 5.0.3) را برای دارندگان این گوشی ارائه کردند که متعاقب آن نیز آپدیت 8.1 به سرعت در دسترس کاربران قرار گرفت.

Oxygen OS را می توان جزو معدود سیستم عامل هایی دانست که توانسته با تغییرات مناسب روی پلتفرم اندروید، بدون تغییرات غافلگیر کننده و وارد آوردن آسیب به رابط کاربری، تجربه لذت بخشی در اختیار کاربران بگذارد. ظرف چند سال اخیر شاهد بهبود چشمگیر و قابل ملاحظه آن هستیم و با بهره گیری از سیستم عامل خام اندروید، کار با آن بسیار ساده و راحت است.

با عرضه بروزرسانی اندروید اوریو برای وان پلاس 5T، اتفاقات جذابی در پشت پرده این دستگاه رخ داده که از جمله آنها می توان به افزایش دو برابری سرعت بوت سیستم عامل اشاره کرد.

یکی دیگر از ویژگی های اندروید اوریو که به سیستم عامل OxygenOS اضافه شده، امکان محدود کردن فعالیت های پس زمینه است. این قابلیت همان طور که اشاره شد، در پس زمینه دستگاه فعالیت کرده و باعث محدود شدن اپلیکیشن ها می شود. به این ترتیب می توانید کنترل بیشتری روی اپلیکیشن های فعال در پس زمینه داشته باشید تا روند پردازشی سیستم عامل را بالا ببرید. همچنین امکان محدود کردن دسترسی به لوکیشن در پس زمینه نیز میسر شده تا به این وسیله، از هدر رفت شارژ باتری دستگاه ممانعت به عمل آید.

ویژگی AutoFill نیز به شما کمک می کند تا اطلاعات خود را به حافظه دستگاه سپرده و در مواقع لزوم، آنها را به سرعت وارد کرده و دیگر نیازی به تایپ نیست. با استفاده از ویژگی picture-in-picture می توانید به صورت همزمان با دو اپلیکیشن کار کنید و با اضافه شدن بیش از 60 ایموجی جدید ، احساسات خود را بیشتر و بهتر با دیگران به اشتراک بگذارید.

با ضربه روی نقطه ها، می توانید دسترسی سریع تری به نوتیفیکیشن ها داشته و با یک سوایپ ساده، آنها را حذف کنید. با استفاده از قابلیت Android Instant Apps نیز هنگام مرور صفحات وب، می توانید به سادگی و بدون نیاز به نصب هیچ برنامه ای، وارد اپلیکیشن های دلخواه خود شوید.

بروزرسانی اندروید اوریو

با بروزرسانی اندروید اوریو برای وان پلاس 5T برخی بهبودها نیز در محیط سیستم عامل رخ داده که به آنها نیز اشاره می کنیم:

دکمه Accessibility به شما اجازه می دهد تا به موارد بیشتری از جمله ذره بین، ابزار خوانش متن و تنظیمات صدا (برای افرادی که مشکل شنوایی دارند) دسترسی داشته باشید.

در نسخه جدید Oxygen OS امکان پشتیبانی از پرینترهای مختلف به صورت پیش فرض فراهم شده که حدود 97 درصد پرینترها را شامل می شود.

با دسته بندی جدید نوتیفیکیشن ها، شما می توانید کنترل بهتر و دقیق تری روی نحوه نمایش این موارد داشته باشید و در کنار آن، قادر هستید برخی نوتیفیکیشن ها را در یک زمان معین پنهان کنید.

کدام یک از ویژگی های عنوان شده مورد علاقه شما بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر