نگاهی نزدیک به اوپو فایند ایکس؛ زیباروی گران قیمت!

رسانه کلیک - در گذشته نه چندان دور از گوشی اوپو فایند ایکس به صورت رسمی رونمایی شد. در این مطلب نگاهی به این دستگاه جذاب خواهیم داشت.

نگاهی نزدیک به اوپو فایند ایکس؛ زیباروی گران قیمت!

کمپانی چینی اوپو با معرفی گوشی Find X نشان داد که می تواند محصولات خود را به نوآوری های جالبی مجهز کند ( گوشی اوپو Find X معرفی شد؛ نمایشگر خمیده و دوربین کشویی ). این گوشی هوشمند از ویژگی های جذابی بهره می برد. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه در ادامه با کلیک همراه باشید.

قیمت بالا

در تاریخ 19 ژوئن از گوشی اوپو فایند ایکس در فرانسه رونمایی شد. این دستگاه قیمت بالایی دارد و کاربران برای تصاحب این دستگاه باید مبلغی برابر با 999 یورو (1155 دلار) هزینه پرداخت کنند. این گوشی هوشمند در رنگ های آبی و قرمز در اختیار خریداران قرار می گیرد.

شرکت OPPO در زمان معرفی اسمارت فون جدید خود اعلام کرد که یک نسخه از این محصول را با همکاری لامبورگینی روانه بازار می کند. این نمونه قیمتی برابر با 1699 یورو (1965 دلار) دارد. در این محصول از 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است و از شارژ سریع Super VOOC پشتیبانی می کند.

طراحی بی نظیر

اوپو Find X از طراحی جذابی بهره می برد. در این گوشی هوشمند مانند پرچمداران سامسونگ از نمایشگر خمیده استفاده شده است. این محصول از حاشیه های کمی در اطراف نمایشگر خود بهره می برد.

نسبت صفحه نمایش به بدنه این اسمارت فون به 93.8 درصد می رسد. OPPO تصمیم گرفته برخلاف روند بازار جدیدترین پرچمدار خود را بدون برش نمایشگر روانه بازار کند.

بر روی نمایشگر این دستگاه دوربین سلفی قرار ندارد و اوپو برای این محصول خود دوربین کشویی در نظر گرفته است. دوربین سلفی این گوشی هوشمند به سیستم شناسایی سه بعدی چهره مجهز شده است. در پشت این دستگاه برند اوپو و عبارت FIND X خودنمایی می کند.

حذف سنسور اثر انگشت

در ابتدا تصور می شد که این شرکت چینی همانند برخی از هموطنان خود پرچمدار جدیدش را به سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر مجهز کند. با این حال اوپو تصمیم گرفت که این اسکنر را از Find X حذف کند.

این گوشی هوشمند مانند آیفون ایکس فاقد سنسور اثر انگشت است و تنها از سیستم شناسایی سه بعدی چهره بهره می برد. ماژول سه بعدی مورد استفاده در این محصول قادر به تشخیص 15 هزار نقطه از چهره برای ساخت یک مدل دقیق است.

عدم وجود برش نمایشگر

در حال حاضر بسیاری از پرچمداران بازار به بریدگی صفحه نمایش مجهز شده اند. با این وجود برخی از تولیدکنندگان تصمیم گرفته اند محصولات خود را بدون این ویژگی روانه بازار کنند که برای مثال می توان به سامسونگ و اچ تی سی اشاره کرد.

اوپو فایند ایکس مانند Vivo NEX S فاقد بریدگی صفحه نمایش است ( ویوو NEX S معرفی شد؛ بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه در میان گوشی های هوشمند موجود در بازار ). OPPO با عدم استفاده از برش نمایشگر موفق شده به نسبت بالای صفحه نمایش به بدنه دست پیدا کند.

صفحه نمایش 6.42 اینچی مورد استفاده در این محصول دارای نسبت تصویر 19:9 است. این نمایشگر خمیده OLED از رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می برد که کیفیت مناسبی دارد.

سخت افزار قدرتمند

گوشی اوپو فایند ایکس از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می برد. قدرت این دستگاه را مانند اکثر پرچمداران 2018 پردازنده اسنپدراگون 845 تامین می کند. این چیپست از پردازنده گرافیکی آدرنو 630 بهره می برد. OPPO جدیدترین پرچمدار خود را به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز کرده است.

این اسمارت فون به صورت پیش فرض دارای سیستم عامل اندروید اوریو 8.1 و رابط کاربری ColorOS 5.1 است. این دستگاه در آینده به اندروید P بروزرسانی می شود. اوپو Find X به گوگل اسیستنت و گوگل لنز مجهز شده است.

دوربین کشویی

این محصول مانند بسیاری از پرچمداران از دوربین اصلی دوگانه بهره می برد با این تفاوت که دوربین در بدنه دستگاه مخفی شده است. سنسورهای مورد استفاده در دوربین اصلی این دستگاه دارای رزولوشن های 16 و 20 مگاپیکسلی هستند. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال و هوش مصنوعی بهره می برد.

یک دوربین 25 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه وظیفه ثبت تصاویر کاربران را برعهده دارد. این دوربین قادر به ثبت تصاویر به صورت سه بعدی است. این دوربین دارای قابلیت Omoji است که در حقیقت Animoji مورد استفاده در آیفون X محسوب می شود.

این محصول OPPO همانند ویوو NEX S از دوربین پاپ آپ بهره می برد با این تفاوت که به یک مکانیزم کشویی مجهز شده است. در زمان اجرای اپلیکیشن دوربین بخش بالایی دستگاه از بدنه خارج شده و دوربین اصلی و سلفی در اختیار کاربر قرار می گیرد.

شارژ سریع VOOC

در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند محصولات خود را به قابلیت شارژ سریع مجهز کرده اند. اوپو در محصولات خود از فناوری شارژ سریع VOOC استفاده می کند. باتری 3730 میلی آمپر ساعتی اوپو فایند ایکس به وسیله این ویژگی در مدت زمان 90 دقیقه شارژ شود.

جمع بندی

اوپو فایند ایکس یک گوشی زیبا با امکانات قابل توجه بوده که قیمت بالایی دارد. اخیرا شرکت های چینی فعال در زمینه تولید اسمارت فون موفق به معرفی محصولات خلاقانه ای شده اند. با این حال این شرکت ها هنوز از اعتبار کافی برای حضور قدرتمند در بازار برخوردار نیستند.

نظر شما در رابطه با اوپو فایند ایکس چیست؟ آیا اوپو Find X ارزش خرید دارد؟ نظر خود در رابطه با OPPO Find X را با ما و دیگر کاربران وب‌سایت در میان بگذارید.

ارسال نظر