این قاب گوشی فشار خون شما را اندازه گیری می کند

رسانه کلیک - برخی افراد برای زیبایی و برخی دیگر برای محافظت از دستگاه خود از قاب گوشی استفاده می کنند. با این وجود به تازگی یک قاب گوشی برای گلکسی اس 9 معرفی شده که قادر به اندازه گیری فشار خون است.

این قاب گوشی فشار خون شما را اندازه گیری می کند

سامسونگ در گذشته نه چندان دور پتنتی را ثبت کرد که به وسیله آن می توان فشار خون کاربر را اندازه گیری کرد ( ساعت هوشمند Gear S4 سامسونگ احتمالا فشار خون را اندازه می گیرد ). در همین راستا به تازگی یک قاب گوشی توسعه یافته که قادر به اندازه گیری فشار خون کاربر است.

این قاب گوشی به یک سنسور مجهز شده که کاربر می تواند با فشار انگشت خود بر روی آن فشار خونش را اندازه بگیرد. در حالت معمولی برای اندازه گیری فشار خون باید از مچ بند یا بازوبند (کاف) استفاده کرد.

سامسونگ در همکاری با دانشگاه کالیفرنیا در تاریخ 15 ماه مارس از یک اپلیکیشن رونمایی خواهد کرد که به کاربر اجازه می دهد با استفاده از سنسور ضربان قلب بهبودیافته گلکسی S9 ، فشار خون خود را اندازه بگیرد.

هم‌اکنون در پلی استور می توان اپلیکیشن های فراوانی را پیدا کرد که با استفاده از دوربین و همچنین فلاش LED آن قادر به اندازه گیری فشار خون هستند. معمولا این اپلیکیشن ها فشار خون را با دقت کم نمایش می دهند به همین دلیل سامسونگ از سنسور سنجش ضربان قلب برای نمایش دقیق تر فشار خون استفاده کرده است.

قاب گوشی معرفی شده دارای سنسور و همچنین یک اپلیکیشن است که به کاربر اعلام می کند برای اندازه گیری فشار خون باید انگشت خود را تا چه اندازه بر روی سنسور فشار دهد. این سنسور توسط جریان خون عبوری از انگشت کاربر قادر به اندازه گیری فشار خون است.

بر اساس اعلام یکی از توسعه دهندگان، دقت اندازه گیری این قاب گوشی تفاوتی با مچ بندها ندارد ولی نسبت به بازوبندها دقت کمتری دارد. انتظار می رود این قاب در آینده نزدیک به صورت تجاری وارد بازار شود.

ارسال نظر