گوشی هوای میت RS به بریدگی نمایشگر (Notch) نیازی ندارد

رسانه کلیک - گوشی هوای میت RS مدتی است همراه با پرچمداران سری پی 20 این شرکت چینی معرفی شده است. این مدل که در واقع به طراحی و امضای اتومبیل های پورش خود می بالد، دارای ویژگی های سخت افزاری مشابه با P20 پرو است؛ به استثنای یک ویژگی مهم که امروزه در گوشی های هوشمند به کرات شاهد هستیم و آن هم نمایشگر اصطلاحا برش خورده ای است که مشابه آن را در آیفون ایکس، ایسنشال فون و شمار زیادی از گوشی ها چینی دیده ایم.

گوشی هوای میت RS به بریدگی نمایشگر (Notch) نیازی ندارد

همکاری هواوی و پورش دیزاین مجددا منجر به تولید یک محصول دیگر به نام میت آر اس شد که البته هر کسی هم قادر به خرید آن نیست! قیمت گوشی هوای میت RS در خوش بینانه ترین حالت به 1880 دلار می رسد و این امر به دلیل طراحی گوشی از سوی طراحان پورش است.

مانند میت 10 پرو و P20 پرو، گوشی میت RS نیز به پردازنده ساخت هواوی با نام Kirin 970 مجهز است و 6 گیگابایت رم نیز آن را همراهی می کند. یکی از تفاوت های عمده میت آر اس با پی 20 پرو را می توان در سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر و سیستم خنک کنندگی پیشرفته آن جست و جو کرد و همین موارد باعث شده تا گوشی میت RS یک محصول لاکچری و تمام عیار به حساب آید.

موضوع جالب در مورد هوای میت RS این است که در این گوشی هوشمند خبری از بریدگی بالای نمایشگر مشابه آنچه در آیفون X و اسنشال فون دیده ایم، نیست. طراحان کمپانی پورش که مسئولیت طراحی این گوشی را بر عهده داشته اند، این نکته را یاد آورده شده اند که مخالف سفت و سخت نمایشگر برش خورده هستند و به همین دلیل، چنین قابلیتی هرگز جایی در این محصول نخواهد داشت.

کریستین شوامراگ ، مدیر بخش پورش دیزاین در این باره اظهار داشت:

تمام فضای اختصاص یافته به شیار بالایی نمایشگر (Notch) از نظر من کاملا مزاحم است و از لحاظ طراحی، تقارن بدنه گوشی را کاملا از بین می برد.

نمایشگر برش خورده میت RS

در راستای جلب نظر طراحان، مسئولان هواوی مجبور شدند تا از نمایشگر OLED قرار گرفته در سری پی 20 خود بهره برده، اما شیار بالایی آن را حذف کنند. همچنین طراحان پورش دیزاین کلیه موارد در نظر گرفته شده از دید طراحان هواوی را با تغییر دچار کردند.

طراحان هواوی ابتدا در نظر داشتند دوربین سه گانه میت RS را در سمت چپ (مانند آیفون X) قرار دهند، اما طراحان پورش دیزاین آن را به مرکز بدنه انتقال دادند.

نمایشگر برش خورده میت RS

از آنجا که بسیاری از کاربران با شیار بالایی نمایشگر رابطه خوبی برقرار نمی کنند، برش نمایشگر در گوشی هوای میت RS ایده چندان خوبی به شمار نمی رفت؛ از همین رو، تصمیم طراحان پورش دیزاین مبنی بر حذف این گزینه، یک انتخاب هوشمندانه به نظر می رسد.

ارسال نظر