ردمی نوت 5 با قابلیت ژست های حرکتی جدید 16 مارس معرفی می شود

ررسانه کلیک - شرکت شیائومی (xiaomi) قرار است طی مراسمی در روز 16 مارس از گوشی جدید خود به نام ردمی نوت 5 به طور رسمی رونمایی کند. بر اساس گفته های رییس این شرکت چینی، Redmi Note 5 به ژست های حرکتی مجهز می شود.

ردمی نوت 5 با قابلیت ژست های حرکتی جدید 16 مارس معرفی می شود

شرکت چینی شیائومی پیش‌تر تایید کرده بود که گوشی ردمی نوت 5 قرار است با تراشه اسنپدراگون 636، 6 گیگابایت حافظه رم و یک ویژگی جالب به نام AI Smart Beauty feature (هوش مصنوعی اختصاصی که قرار است به زیبا شدن عکس ها کمک کند) عرضه شود ( مشخصات کامل تری از شیائومی Redmi Note 5 منتشر شد؛ اسنپ دراگون 632 و رم 4 گیگابایتی ).

امروز رئیس شرکت شیائومی، لین بین به طور رسمی تایید کرد که گوشی ردمی نوت 5 با ژست های حرکتی برای صفحه نمایش سراسری عرضه خواهد شد. همچنین، مشخصات سخت افزاری این گوشی نیز در حساب رسمی شیائومی ردمی در شبکه اجتماعی ویبو (weibo) اعلام شد.

لین بین با انتشار یک ویدئو کوتاه، نحوه عملکرد ژست های حرکتی بر روی صفحه نمایش ردمی نوت 5 با نسبت تصویر 18:9 را نشان داد. این ویدئو نشان می دهد که کشیدن به سمت بالا از قسمت پایین صفحه نمایش، کاربر را به صفحه خانه (هوم) هدایت می کند. با کشیدن از پایین صفحه به سمت بالا و مکث کردن، اپ هایی که بسته نشده اند به کاربر نشان داده خواهد شد. اگر انگشت خود را از لبه های سمت راست یا چپ گوشی به سمت مرکز صفحه نمایش بکشید، به صفحه قبلی خواهید رفت.

ردمی نوت 5

همانگونه که در قسمت بالای تصویر مشاهده می کنید، حساب کاربری رسمی ردمی در ویبو تایید می کند که این گوشی از بازگشایی قفل با چهره یا همان Face Unlock پشتیبانی می کند. full Netcom 5.0 به همراه رابط کاربری MIUI 9 شیائومی از دیگر نکات این گوشی است. همچنین شواهد نشان می دهد Redmi Note 5 از یک باتری عظیم الجثه با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت بهره خواهد برد.

به وضوح معلوم است که ردمی نوت 5 برای کشور چین، همان ردمی نوت 5 پرو است که ماه گذشته در کشور هند رونمایی شد. انتظار می رفت که در مقایسه با مدل هندی، نسخه چینی از پیکربندی متفاوتی برای دوربین بهره ببرد. بر اساس شایعات موجود، ردمی نوت 5 دارای یک دوربین اصلی دوگانه 12 مگاپیکسلی خواهد بود. یکی از لنزهای این دوربین دوگانه ممکن است سنسور سونی مدل IMX486 باشد.

از سایر مشخصات سخت افزاری ردمی نوت 5 برای کشور چین می توان به یک صفحه نمایش 5.99 اینچی با کیفیت فول اچ‌دی پلاس و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی همراه با فلاش اشاره کرد. گزارش های اخیر حاکی از آن است که ردمی نوت 5 دارای سه نسخه متفاوت با 3 گیگابایت رم + 32 گیگابایت حافظه داخلی، 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی، قرار است در کشور چین با قیمت های 1199 (189 دلار)، 1499 (239 دلار) و 1799 (285 دلار) یووان چین به فروش برسد.

در خبرهای مرتبطی آمده است که آخرین نسخه MIUI 9.5 به صورت آزمایشی از ژست های حرکتی صفحه نمایش پشتیبانی می کند. این ژست های حرکتی جدید در حال حاضر تنها برای گوشی های دارای نمایشگرهای سراسری مانند Mi MIX، MI MIX 2، Redmi Note 5 Pro، Redmi Note 5، Redmi Note 5 Plus و Redmi 5 در دسترس هستند. تنها دارندگان این گوشی ها قادر خواهند بود در برنامه آزمایشی پیش ثبت نام کرده و ژست های حرکتی را امتحان کنند.

ارسال نظر