آیا ارتقای گوشی گلکسی اس 8 به گلکسی اس 9 تصمیم منطقی است؟

رسانه کلیک - خریداران گلکسی S8 مطمئنا همزمان با رونمایی اس 9 با این سوال مواجه شده اند که آیا پرچمدار جدید سامسونگ ارزش خرید را دارد؟ در این مطلب می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم.

آیا ارتقای گوشی گلکسی اس 8 به گلکسی اس 9 تصمیم منطقی است؟

سوالی که این روزها میان کاربران گوشی گلکسی S8 به کرات مطرح می شود، این است که آیا تعویض گلکسی اس 8 با گلکسی اس 9 تصمیم منطقی است یا خیر. در این مطلب می خواهیم این موضوع را مورد بررسی قرار داده و ببینیم که آیا با داشتن گوشی یک ساله Galaxy S8، باز هم دلیلی برای تعویض آن با گلکسی S9 وجود دارد؟

احساس سردرگمی!

گلکسی S8 و اس 9 از لحاظ طراحی شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند و اگر آنها را از روبرو کنار هم قرار دهید، تشخیص آنها بسیار سخت خواهد شد. اما هنگامی که پشت بدنه را بررسی کنید، تمایز آنها کاملا مشخص می شود. از لحاظ کیفیت ساخت و مواد استفاده شده در ساخت این دو گوشی، تفاوتی میان آنها وجود ندارد و تمامی دکمه ها، حتی دکمه Bixby در همان محل پیشین قرار گرفته اند.

یکی از تغییرات اصلی که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم، در پشت بدنه اتفاق افتاده و آن هم جابجا شدن محل سنسور اثر انگشت است که به عقیده بسیاری از کاربران، محل جدید آن بسیار بهتر از جایگاه قبلی به نظر می رسد. همانطور که در تصویر بالا می بینید، اسکثر اثر انگشت به زیر دوربین پشت منتقل شده و به این ترتیب، امکان دسترسی به آن نیز راحت تر شده است. این موضوع در گلکسی S9 پلاس نیز کاملا محسوس است و به دلیل پایین تر آمدن سنسور اثر انگشت، امکان استفاده از آن به مراتب نسبت به نسل پیشین بالا رفته است.

در مورد نمایشگر بی کران (Infinity Display) نمی توان هیچ صحبتی کرد. چرا که از لحاظ کیفیت هیچ تغییری با نسل پیشین حس نمی شود و تمام مشخصات با گلکسی S8 برابری می کند.

استفاده روزمره

در استفاده روزمره مانند بازی، تماشای فیلم، وبگردی یا استفاده از دوربین، تفاوتی میان این دو گوشی حس نمی شود. کلیه قابلیت ها از جمله NFC، پرداخت، شارژ بی سیم یا اسکنر عنبیه چشم مانند یکدیگر عمل می کند. اما یک فرق اساسی میان آنها، قابلیت Face Unlock است که نسل پیشین پرچمدار سامسونگ از این موضوع بی بهره بود، اما فقدان این ویژگی آنچنان که باید و شاید احساس نبود یک قابلیت هیجان انگیز را به شما القاء نمی کند.

یکی از تغییرات عمده را می توان ارتقاء پردازنده از اسنپدراگون 835 به 845 دانست. البته چیپست قرار گرفته در گلکسی S8 با وجود گذشت یک سال همچنان هم پاسخگوی نیازهای کاربران است و تمام کارهای روزمره مانند بازی، تماشای ویدئو، وبگردی و کارهایی از این قبیل را مانند آب خوردن انجام می دهد. حتی با وجود افزایش رم در گلکسی S9 پلاس، مطمئنا کاربران عادی متوجه این تغییرات نخواهند شد و فقط افرادی که به قصد مصارف واقعا سنگین از گوشی استفاده می کنند، این افزایش رم را درک می کنند.

از نظر قابلیت ها، می توان گفت هیچ تفاوتی میان گلکسی S9 و نسل پیشین آن وجود ندارد. از آنجا که سیستم عامل اندروید اوریو برای گلکسی اس 8 نیز عرضه شده، واقعا نمی توان حرفی در این زمینه به میان آورد. اما یک تفاوت عمده میان آنها، اضافه شدن ویژگی های واقعیت افزوده به گلکسی اس 9 است که می توان به ترجمه همزمان بیکسبی، اپلیکیشن زیبایی و شناسایی همزمان اشیاء و غذا ها اشاره کرد. البته دستیار هوشمند بیکسبی به تنهایی قابلیت آپدیت شدن را داراست و می توان انتظار داشت که این ویژگی به گلکسی S8 نیز اضافه شود.

عکاسی

بر همگان واضح و مبرهن است که یکی از تفاوت های گلکسی S8 و نسل جدید این تلفن هوشمند را می توان دوربین آن دانست. دریچه دیافراگم f/1.5 پرچمدار جدید سامسونگ پیشرفت قابل ملاحظه ای نسبت به نسل قبل خود، یعنی f/1.7 به خود می بیند. اما چیزی که باعث تفاوت ویژه گلکسی اس 9 با گوشی های دیگر می شود، دریچه دیافراگم دوگانه است که در مواقع لزوم، قابلیت تبدیل به f/2.4 را داراست. به این ترتیب و هنگام استفاده از حالت اتوماتیک، دستگاه در مواقع لزوم به صورت خودکار اقدام به تعویض دریچه دیافراگم می کند. تصاویری که به وسیله گلکسی S9 شکار شده اند، فوق العاده و بی نظیر به نظر می رسد. اگرچه بعضی مواقع نور بیش از حد یا سوختگی در برخی مواقع دیده می شود.

در مقام مقایسه، به نظر می رسد گلکسی S8 باید چند قدم عقب تر بایستد. اما زمانی که تصاویر گرفته شده را با هم مقایسه کنیم، متوجه می شویم که محصول سال گذشته سامسونگ نیز همچنان حرف هایی برای گفتن دارد. عکاسی در شرایط نور کم یکی از مهم ترین مواردی است که می توان برای تست گوشی ها به آن اشاره کرد. در حالی که به نظر می رسد دریچه دیافراگم گلکسی S9 به دلیل گشادگی بیشتر توانایی جذب نور بالاتری نیز داشته باشد، اما در تصویر زیر که به عنوان تست گرفته شده، می بینید که Galaxy S8 نیز عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داده است.

گلکسی S8 (سمت چپ) و گلکسی S9 (سمت راست)

هشتمین کهکشانی سامسونگ را می توان به عنوان یک عکاس خوب در شرایط مختلف به حساب آورد. در شرایط نور روز و مکان هایی که از نور پردازی مطلوبی برخوردار است، خیلی سخت می توانید تفاوتی میان عکس های گرفته شده توسط S8 و اس 9 قائل شوید.

با توجه به لنز دوم قرار گرفته در گلکسی S9 پلاس، تصاویر زوم شده دارای کیفیت بهتری خواهند بود. همچنین با بهره گیری از دو لنز قرار گرفته در پشت بدنه، تصاویر پرتره به دلیل ساخت پس زمینه کاملا محو، از زیبایی بی نظیری برخوردار خواهد بود.

AR Emoji را می توان یکی دیگر از قابلیت های هیجان انگیز گلکسی S9 به حساب آورد. به وسیله این ویژگی شما می توانید از صورت خود یک شخصیت سه بعدی ساخته، آنها را شخصی سازی کنید و به این ترتیب، کلیپ های انیمیشن مختلف ساخته و برای دوستان خود ارسال کنید.

قابلیت فیلمبرداری به صورت صحنه آهسته (اسلوموشن) با نرخ فریم 960 fps نیز در نظر گرفته شده که البته با محدودیت 0.2 ثانیه ای روبرو است. این بدان معناست که نمی توانید به عنوان فیلمبرداری طولانی مدت روی آن حساب باز کنید. بد نیست بدانید که سامسونگ این فیلم 0.2 ثانیه ای را به 6 ثانیه تبدیل کرده و به این ترتیب، یک کلیپ اسلوموشن فوق العاده را شاهد خواهید بود که با روزلوشن 720p ضبط می شود.

در هر صورت، ویژگی های جذابی به گلکسی S9 اضافه شده است، اما اگر کسی به دنبال یک گوشی خوب با دوربین فوق العاده می گردد، پیشنهاد می کنیم که با Galaxy S8 کنار بیاید و فکر تعویض گوشی را به ذهن خود راه ندهد.

اگر از علاقمندان به گجت های روز هستید، قطعا به محض معرفی دستگاهی جدید، خود را به هر دری می زنید تا آن را تصاحب کنید، لذا هیچ کس نمی تواند جلوی شما را بگیرد و مطمئنا در نهایت شما کارتان را انجام می دهید.

به عقیده بسیاری از افراد، اگر از گلکسی S8 استفاده می کنید و اتفاق نابهنجاری برای آن نیفتاده است، بهتر به نظر می رسد که آن را تا سال آینده نگه داشته و فکر خرید Galaxy S9 را از ذهن خود دور کنید.

آیا تصمیم به تعویض گوشی خود گرفته اید؟ اگر چنین کاری را تا به حال انجام داده اید، لطفا تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر