سامسونگ به دلیل عدم انتشار بروزرسانی اندروید برای گوشی های قدیمی تر از ۲ سال دادگاهی می شود

رسانه کلیک - کاربران گوشی های سامسونگ مسلما می دانند که دستگاه های تولید شده توسط این شرکت از پشتیبانی نرم افزاری خوبی بهره نمی برند و همین موضوع، سبب دادگاهی شدن سامسونگ شده است.

سامسونگ به دلیل عدم انتشار بروزرسانی اندروید برای گوشی های قدیمی تر از ۲ سال دادگاهی می شود

در سال 2016، یک موسسه غیر دولتی در کشور آلمان، از سامسونگ در مورد ارائه آپدیت های دیر هنگام شکایت و از آنها درخواست کرد تا پشتیبانی نرم افزاری خود را به دو سال افزایش دهند. این موسسه در تلاش است برندهایی مانند سامسونگ را وادار کند تا ضمانت دو ساله ارائه آپدیت را برای دستگاه های خود در نظر گیرند. بر اساس اعلام سازمان حمایت از مشتریان، بسیاری از تولیدکنندگان در حال حاضر، چنین خدماتی را به کاربران خود ارائه نمی کنند.

بعد از این اتفاقات پشتیبانی دو ساله گوشی های سامسونگ آغاز شد، اما متأسفانه این پروسه از زمان ورود دستگاه به بازار شروع شده و اگر شخصی این محصولات را یک سال بعد از عرضه به بازار خریداری کند، تنها یک سال حمایت می شود.

اگر بخواهیم این موضوع را به صورت دقیق بیان کنیم، باید بگوییم که موسسه حمایت از مشتریان کشور آلمان از سامسونگ درخواست کرد تا ارائه پشتیبانی دو ساله از زمان خرید کاربر آغاز شود، این در حالی است که بر اساس قوانین شرکت کره ای، آپدیت سیستم عامل برای گوشی های سامسونگ تا دو سال بعد از تاریخ عرضه دستگاه به بازار امکان پذیر است.

مسئولان سامسونگ به این موضوع اشاره کردند که قوانین یاد شده تنها یک مسیر هدفمند است و اگر دقت کنید، پشتیبانی نرم افزاری از محصولات سری S این برند بیشتر از زمان اشاره شده انجام می شود. به عنوان مثال گوشی های گلکسی S4، اس 5 و S6 به ترتیب در سال های 2013، 2014 و 2015 عرضه شدند و هر سه مدل در سال 2017، آپدیت نرم افزاری دریافت کردند.

لازم به ذکر است که موسسه حمایت از مشتریان کشور آلمان قصد دارد تا پشتیبانی از گوشی های سامسونگ را به 4 یا 5 سال (مانند آیفون های اپل) برساند. اما مسئولان سامسونگ در این باره چنین گفته اند:

سخت افزار و نرم افزار آیفون به صورت کامل توسط اپل تولید می شود و به همین دلیل، امکان ارائه آپدیت های نرم افزاری طولانی مدت برای آنها امکان پذیر است.

ارسال نظر