سامسونگ می خواهد اولین شرکت تولیدکننده گوشی های تاشو باشد

رسانه کلیک - ظاهرا سامسونگ برای طراحی و تولید گوشی های دارای نمایشگر تاشو دستاوردهای مناسبی بدست آورده و در صدد است در این زمینه پیشرو باشد!

سامسونگ می خواهد اولین شرکت تولیدکننده گوشی های تاشو باشد

مدت هاست که صحبت های زیادی در مورد گوشی های دارای نمایشگر تاشو به گوش می رسد! منظور از گوشی های دارای نمایشگر تاشو دستگاه هایی است که صفحه نمایش آن ها قابلیت تا شدن داشته باشد و بتوان از آن ها در شرایط مختلف با نمایشگرهای بزرگ تر یا کوچک تر استفاده کرد.

سال هاست که سامسونگ برای تولید و عرضه این دسته از گوشی های موبایل پروژه های عظیمی راه‌اندازی کرده و سرمایه‌گذاری های هنگفتی را به آن اختصاص داده است. حال به نظر می‌رسد که غول کره‌ای صنعت موبایل توانسته در این زمینه قدم های رو به جلوی قابل ملاحظه‌ای بردارد!

سامسونگ مجددا با صراحت تمام اعلام کرده که تمایل دارد اولین شرکتی باشد که از یک گوشی مجهز به نمایشگر تاشو رونمایی می‌کند! آقای دی جی کو (DJ Koh) رئیس دپارتمان موبایل سامسونگ در کنفرانس خبری که طی حواشی مراسم رونمایی از گلکسی نوت 9 برگزار شد، به طور رسمی عنوان کرد:

سامسونگ در پی ارائه نوآوری هایی است که از سوی کاربران مورد استقبال قرار گرفته و توجه آن ها را جلب کند. گوشی های دارای نمایشگر تاشو نمونه‌ای از این نوآوری ها هستند. سامسونگ در عین حال هیچوقت تمایل ندارد جایگاه خود به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیا را از دست دهد.

تقریبا در سال 2016 بود که محوری‌ترین صحبت ها در مورد گوشی های دارای نمایشگر تاشو و احتمال رونمایی از این گجت ها از سوی سامسونگ و آقای کو مطرح شد. سامسونگ تا به امروز پروژه های عظیمی را صرف پیشبرد هرچه بیشتر این ایده و پیاده سازی آن کرده است. در ماه ژانویه سال 2018 خبرهایی در رابطه با احتمال رونمایی سامسونگ از یک گوشی مجهز به نمایشگر تاشو تا پایان سال 2018 به رسانه ها رسید، اما مدتی بعد پیاده سازی این مسئله به سال 2019 موکول شد.

گوشی های با نمایشگر تاشو

در این بین سامسونگ تنها شرکتی نیست که در تلاش است تا گوشی های دارای نمایشگر تاشو را توسعه داده و رونمایی کند، بلکه طبق گزارش ها شرکت های دیگری چون اپل، هواوی و ال جی هم به شدت در پی پیاده سازی این سبک طراحی هستند.

آقای کو اشاره کرده که زمان طولانی تا معرفی گوشی های دارای نمایشگر تاشو شرکت سامسونگ باقی نمانده و تا به امروز خیلی از مشکلات و معضلات این نوع گوشی ها توسط سامسونگ شناسایی و برطرف شده‌اند! وی همچنین اشاره کرد که گوشی های دارای نمایشگر تاشو سامسونگ یک رده یا خانواده اختصاصی خواهند داشت؛ به عبارت دیگر مثل گوشی های سری گلکسی S، گلکسی J، گلکسی نوت و موارد مشابه آن خواهند بود.

کو در ادامه صحبت های خود خبرهایی را که در مورد برنامه‌ریزی سامسونگ برای ادغام سری محصولات گلکسی نوت و گلکسی اس منتشر شده بود، تکذیب کرد و عنوان داشت که سامسونگ برای انجام این کار هیچ برنامه‌ای ندارد.

وی همچنین افزود: زمان رونمایی از سری گوشی های گلکسی S و گلکسی نوت در آینده نزدیک تغییری نخواهد کرد و نسخه های جدید سری گوشی های گلکسی S طی نیمه اول سال و نسخه های جدید گلکسی نوت هم طی نیمه دوم سال رونمایی می‌شوند.

اما این تمام ماجرا نیست، چرا که رئیس دپارتمان موبایل سامسونگ در جریان مصاحبه خود صحبت های جالبی در مورد پیاده‌سازی شبکه 5G هم به میان آورد. وی به این موضوع اشاره کرد که سامسونگ در حال همکاری با اپراتورهای داخلی است تا بتواند اولین شرکتی باشد که شبکه 5G را به صورت بی‌سیم در کشور کره راه‌اندازی می‌کند.

وی همچنین عنوان کرد که گلکسی S10 اولین گوشی سامسونگی پشتیبانی کننده از اتصال 5G نخواهد بود ( گوشی سامسونگ گلکسی S10 از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می کند؟ ). کو در ادامه صحبت هایش از تمرکز شرکت سامسونگ روی تکنولوژی های مرتبط با هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) سخن گفت و افزود: سامسونگ در تلاش است تا طی یک پروژه 5 الی 10 ساله دستیار هوشمند خود یعنی بیکسبی (Bixby) را به یک دستیار فوق پیشرفته و هوشمند تبدیل کند.

به نظر می‌رسد در آینده نزدیک شاهد رونمایی از اولین گوشی های دارای نمایشگر تاشو باشیم. این محصولات تقریبا می‌توانند پاسخگوی نیازهای تمام کاربران در شرایط مختلف باشند، چرا که توسط کاربر به راحتی تا شده و در ابعاد کوچک‌تر مورد استفاده قرار می گیرند یا کاملا باز شده و در ابعاد بزرگ‌تر استفاده می شوند.

به نظر شما آیا سامسونگ می‌تواند اولین شرکت عرضه کننده گوشی های با نمایشگر تاشو باشد؟

ارسال نظر