گوشی گلکسی اس 10 با سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر عرضه می شود

رسانه کلیک - در حالی که سامسونگ به تازگی از جدیدترین پرچمداران خود رونمایی کرده است، شایعات به ویژگی های گوشی گلکسی اس 10 اشاره می کند.

گوشی گلکسی اس 10 با سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر عرضه می شود

بر اساس جدیدترین شایعه ای که در رابطه با محصولات سامسونگ منتشر شده است، گلکسی نوت 9 فاقد سنسور اثر انگشت در نمایشگر خود خواهد بود. گوشی گلکسی اس 10 اولین دستگاه سامسونگ با سنسور اثر انگشت تعبیه شده در نمایشگر است.

به نظر می رسد سامسونگ به فناوری موردنیاز برای سنسور اثر انگشت تعبیه شده در نمایشگر دست پیدا کرده است ولی برای استفاده تجاری از آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

شرکت های ویوو و هواوی در گذشته از گوشی های هوشمند خود مجهز به سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر رونمایی کرده اند ( گوشی هواوی میت RS پورش دیزاین معرفی شد؛ سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر ). در حالی که محصولات این دو شرکت به اسکنر اپتیکال توسعه یافته توسط سیناپتیکس مجهز شده اند، سامسونگ در حال توسعه سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر با استفاده از فناوری اولتراسونیک است.

بر اساس این گزارش سامسونگ قصد دارد از این فناوری در محصولات بیشتری مانند دستگاه های اینترنت اشیا و خودروها استفاده کند. در حالی که شاید عرضه دیرهنگام این فناوری از سوی سامسونگ برای برخی کاربران ناامیدکننده باشد، استفاده از آن در محصولات بیشتر باعث راحتی کاربر می شود.

ویوو در گوشی هوشمند X20 Plus UD از سنسور اثر انگشت درون نمایشگر استفاده کرده است که اگرچه کارایی مناسبی دارد ولی در مقایسه با سنسورهای اثر انگشت معمولی عملکرد کندتری را از خود نشان می دهد ( ویوو X20 Plus UD اولین گوشی هوشمند مجهز به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر سرانجام به بازار رسید ). هواوی برای رفع این مشکل از دو سنسور اثر انگشت در میت RS پورشه دیزاین استفاده کرده است.

در حالی که سامسونگ اولین شرکتی نیست که از این فناوری در محصولات خود استفاده می کند، با این حال انتظار می رود که کارایی آن نسبت به محصولات رقیب بهتر باشد.

ارسال نظر