پردازنده گوشی گلکسی S10 به واحد پردازش عصبی مستقل مجهز می شود

رسانه کلیک - اطلاعات جدیدی در رابطه با پردازنده گوشی گلکسی S10 در فضای مجازی منتشر شده است. این تراشه از واحد پردازش عصبی مستقل بهره می برد.

پردازنده گوشی گلکسی S10 به واحد پردازش عصبی مستقل مجهز می شود

در ماه های اخیر شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند و همچنین کمپانی های فعال در زمینه ساخت تراشه های موبایل، روی هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت اسمارت فون ها تمرکز کرده اند.

جدیدترین پردازنده شرکت هواوی، Kirin 980 که انتظار می رود در گوشی های میت 20 و میت 20 پرو مورد استفاده قرار گیرد، از دو شبکه پردازش عصبی مستقل بهره می برد. به نظر می رسد سامسونگ در پرچمدار آینده خود روی فعالیت های مربوط به هوش مصنوعی آن تمرکز می کند.

بر اساس اطلاعاتی که توسط یکی از کارمندان سابق سامسونگ در فضای مجازی منتشر شده، این شرکت کره ای از ماه دسامبر سال گذشته میلادی توسعه دومین نسل از شبکه های پردازش عصبی خود را آغاز کرده است.

با توجه به شروع توسعه این شبکه پردازش عصبی در سال گذشته میلادی، انتظار می رود پردازنده گوشی گلکسی S10 به این ویژگی مجهز باشد. سامسونگ در گذشته اولین نسل از شبکه پردازش عصبی خود را توسعه داده است.

تا به امروز شاهد استفاده از NPU در گوشی های هوشمند تولیدی سامسونگ نبودیم. به نظر می رسد این کمپانی از عملکرد نسل اول شبکه های پردازش عصبی خود رضایت نداشته و در همین راستا قصد داشته باشد نسل دوم آن را در محصولات خود بکار گیرد.

احتمال عدم استفاده از نسل دوم شبکه پردازش عصبی مستقل سامسونگ در پردازنده گوشی گلکسی S10 وجود دارد. با توجه به حضور NPU در پردازنده محصولات شرکت های رقیب، سامسونگ باید تغییراتی را در گوشی های هوشمند خود اعمال کند.

بر اساس گزارش ها، سامسونگ در گوشی گلکسی S10 از پردازنده اگزینوس 9820 استفاده می کند. در همین راستا این تراشه به شبکه پردازش عصبی مجهز می شود.

ارسال نظر