سامسونگ گلکسی اس 10 از مشخصات تا قیمت!

رسانه کلیک - صحبت در مورد مشخصات، قابلیت ها و قیمت سامسونگ گلکسی S10 در حالی که روند عرضه جهانی پرچمدار جدید کره ای ها، گلکسی S9 و گلکسی اس 9 پلاس هنوز تکمیل نشده، کمی اغراق آمیز به نظر می رسد.

سامسونگ گلکسی اس 10 از مشخصات تا قیمت!

وقتی صحبت از مقایسه گوشی ها می شود، کهکشانی های جدید سامسونگ نسبت به نسل پیشین خود تغییرات انگشت شماری را به خود می بینند. چنین اتفاقی هنگام معرفی آیفون 7 و ۷ پلاس نیز روی داد. اما اهالی کوپرتینو این داستان را با معرفی آیفون X جبران کردند.

اگر سامسونگ نیز بخواهد مسیر اپل را دنبال کند، باید انتظار داشته باشیم که تغییرات اساسی را در پرچمدار بعدی، سامسونگ گلکسی S10 شاهد باشیم. برخی شایعات حاکی از آن است که نام گوشی بعدی کهکشانی، گلکسی اس ۱۰ نخواهد بود و کره ای ها نام دیگری برای آن انتخاب می کنند. مطمئنا با گذشت زمان، اطلاعات بیشتری از این تلفن هوشمند در رسانه ها منتشر می شود.

در این مطلب، به بررسی تمام اطلاعات موجود در مورد مشخصات، قابلیت ها و قیمت سامسونگ گلکسی S10 می پردازیم.

سامسونگ گلکسی S10 یا گلکسی X؟

برخی منابع بر این باورند که سامسونگ قصد دارد نام گلکسی S10 را به گلکسی ایکس تغییر دهد. رقابتی که سامسونگ و اپل با هم در حوزه تکنولوژی دارند، ظاهرا به نامگذاری محصولات نیز رسیده و به دلیل معرفی آیفون ایکس از سوی اهالی کوپرتینو، کره ای ها نیز می خواهند نام گوشی بعدی خود را با پسوند X همراه کنند.

سامسونگ گلکسی S10

همچنین وجود دو رقم کنار یکدیگر در نام اسمارت فون تا حدودی نامأنوس به نظر می رسد و همین موضوع را می توان دلیلی برای انتخاب حرف ایکس به حساب آورد. البته برخی شایعات پیشین حاکی از آن است که سامسونگ نام گلکسی X را برای گوشی با صفحه منعطف خود در نظر گرفته است. پس این شرکت برای انتخاب نام پرچمدار بعدی تا حدودی با مشکل مواجه است. لذا در صورت انتخاب گلکسی ایکس، باید ریسک سردرگمی رسانه ها و مشتریان را بپذیرد.

به نظر شما آیا انتخاب نام گلکسی X می تواند شروع یک مسیر تازه برای سامسونگ به حساب آمده و دنیای اسمارت فون های این برند را با تحول روبه‌رو کند؟

سایز و رزولوشن نمایشگر سامسونگ گلکسی S10 | گلکسی X

سامسونگ مدت هاست که از نمایشگرهای Super AMOLED استفاده می کند و هر ساله در حال توسعه و بهبود آن است تا مشتریان از کیفیت و استانداردهای جدیدی برخوردار باشند. بر اساس اعلام یک منبع معتبر، سامسونگ گلکسی اس ۱۰ به نسل بعدی نمایشگرهای OLED و نسبت صفحه نمایش به بدنه بیشتر (بیش از 93 درصد) مجهز می شود.

سامسونگ گلکسی S10

در حالی که مشخصات دقیق نمایشگر پرچمدار بعدی سامسونگ مشخص نشده، اما پیش بینی می شود که رزولوشن آن برابر با آخرین گوشی یا نسل قبل آن (گلکسی اس 9 و گلکسی S8) باشد. اما چیزی که سامسونگ به دنبال آن می گردد، کم کردن حاشیه نمایشگر (در قسمت بالا و پایین صفحه نمایش) و نزدیک کردن این گوشی به یک محصول با نمایشگر تمام صفحه است. گوشی Apex ویوو ثابت کرد که چنین کاری امکان پذیر است ( گوشی Apex ویوو با پردازنده Snapdragon 845 و دوربین سلفی متحرک رونمایی شد ). پس سامسونگ نیز می تواند برای انجام چنین کاری راه حلی را پیدا کند.

سایر موارد مانند سنسورها نیز می تواند به زیر صفحه نمایش انتقال پیدا کند و به این ترتیب، شاهد یک گوشی با نمایشگر تمام صفحه و بدون برش خواهیم بود.

مشخصات داخلی سامسونگ گلکسی S10 | گلکسی X

بدون شک می توان گفت که پرچمدار بعدی کهکشانی به پردازنده اسنپدراگون 855 مجهز می شود که اولین چیپست با قدرت پردازش 7 نانومتری به حساب می آید. اما در حال حاضر متأسفانه خبری در مورد رقیب آن، یعنی پردازنده Exynos موجود نیست و ظاهرا سامسونگ هنوز دست به طراحی چیپست بعدی نزده است. همانطور که می دانید گلکسی S9 در حال حاضر از پردازنده Exynos 9810 استفاده می کند.

سامسونگ گلکسی S10

برخی شایعات خبر از ترکیب چیپست و پردازنده گرافیکی (CPU و GPU) می دهد و اگر چنین اتفاقی بیفتد، سامسونگ می تواند هماهنگی بهتری در بخش سخت افزار و نرم افزار ایجاد کند و به این ترتیب، شاهد قدرت پردازشی بالاتر، عمر باتری بیشتر و گرافیک خیره کننده تر خواهیم بود.

رم و حافظه سخت افزاری

سامسونگ در تلاش است تا حافظه های LPDDR5 را با محصولات مختلف، از جمله تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها سازگار کند. با اضافه شدن این قطعه به دستگاه های مختلف، راندمان آنها 15 درصد افزایش یافته و قدرت پردازشی آنها نیز 10 درصد بیشتر می شود.

سامسونگ گلکسی S10 یا گلکسی X اولین محصول کهکشانی خواهد بود که به حافظه LPDDR5 مجهز می شود و به این ترتیب، مصرف باتری آن تا حد چشمگیری پایین می آید.

سامسونگ گلکسی S10

در مورد رم گوشی، احتمالا سامسونگ از 6 یا 8 گیگابایت رم استفاده می کند که در نتیجه باعث بهبود رابط کاربری می شود. کره ای ها می توانند از وان پلاس ایده بگیرند، چرا که رابط کاربری Oxygen OS آن بسیار روان اجرا می شود و در هنگام اجرای کارهای روزمره و سبک، ابدا با مشکل مواجه نمی شود.

در شاخه حافظه سخت افزاری، مدتی است که از استاندارد UFS 2.1 صحبت می شود و وقت آن رسیده تا با آن خداحافظی و برای خوش‌آمدگویی به UFS 3.0 خود را آماده کنیم. از آنجا که سامسونگ به دنبال قدرت پردازش بیشتر و مصرف باتری کمتر است، بعید نیست که شاهد استفاده از استاندارد UFS 3.0 در گلکسی اس 10 باشیم.

باتری

استفاده از تکنولوژی و معماری جدید در پردازنده سامسونگ گلکسی S10 (افزایش لایه های بورد سخت افزاری و کوچکتر شدن فضای اشغال شده) باعث می شود تا فضا برای قرارگیری باتری بزرگتر مهیا شود.

هنگام معرفی گلکسی S9 و اس 9 پلاس، بسیاری از طرفداران از شنیدن ظرفیت باتری این دو گوشی ناامید شدند. اما به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد تا تمام توانایی های خود را صرف پرچمدار بعدی خود کند و می توانیم به افزایش ظرفیت باطری دستگاه امیدوار باشیم. تکنولوژی باتری گوشی ها از زمان ظهور محصولات لیتیوم یونی تغییر چندانی پیدا نکرده و استفاده از باتری های با ظرفیت بالا که در تبلیغات مختلف آنها را می بینیم، برای تولیدکنندگان توجیه اقتصادی ندارد.

سامسونگ گلکسی S10

تا زمانی که تکنولوژی جدیدی برای باطری گوشی های هوشمند ارائه نشود، سامسونگ نیز مانند رقبا باید به دنبال راه های دیگر برای کاهش مصرف باتری باشد.

سامسونگ گلکسی S10 | گلکسی X؛ اولین گوشی با تکنولوژی 5G؟

سامسونگ به دنبال توسعه و گسترش تکنولوژی 5G (نسل پنجم ارتباطات سیار) است که امکان برقراری تماس تصویری، بدون کوچکترین افت کیفیت را به کاربر می دهد. چندی پیش کره ای ها اعلام کردند که به زودی، شاهد معرفی اولین محصول این شرکت خواهیم بود که مجهز به فناوری نسل پنجم ارتباطات سیار است. روزشمار این تاریخ با نزدیک شدن به زمان معرفی گلکسی اس ۱۰ در حال کاهش است.

پردازنده اسنپدراگون 855 که منتظر حضور آن در پرچمدار بعدی سامسونگ هستیم، به مودم Snapdragon X50 که با شبکه 5G سازگار است، مجهز بوده و به این ترتیب، همه چیز برای تجربه بالاترین سرعت انتقال دیتا در یک تلفن هوشمند مهیا است.

سامسونگ گلکسی S10

در نهایت باید بگوییم که بسیاری از مشخصات و قابلیت های گلکسی اس 10 با توجه به زمان زیادی که به معرفی این محصول باقی مانده، هنوز مشخص نشده است. مطمئنا با نزدیک شدن به تاریخ زمان بندی شده برای رونمایی از پرچمدار بعدی، اطلاعات دقیق و موثقی از آن به بیرون درز پیدا می کند.

با توجه به موارد اشاره شده، کدام یک از مشخصات و قابلیت های سامسونگ گلکسی S10 شما را ترغیب به خرید این گوشی هوشمند می کند؟

ارسال نظر