هر آنچه باید درباره سامسونگ گلکسی اس 9 بدانید

رسانه کلیک - شرکت کره‌ای سامسونگ از جدیدترین پرچم‌داران سری اس خود با نام‌های سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس رونمایی کرد. در این مطلب می خواهیم به مهمترین ویژگی های این دو محصول بپردازیم.

هر آنچه باید درباره سامسونگ گلکسی اس 9 بدانید

پس از ماه‌ها انتظار و شایعات ریز و درشت در مورد جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار شرکت سامسونگ، بالاخره این غول کره‌ای در نمایشگاه بین المللی موبایل شهر بارسلونا از جدیدترین پرچم‌داران سری اس خود رونمایی کرد ( گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در کنفرانس جهانی موبایل رونمایی شدند ).

پرچم‌داران سال گذشته این شرکت به خوبی مسیر موفقیت را طی کرده و تحسین‌های زیادی را از طرف منتقدین و مشتریان خود کسب کرده بودند. از همین رو، سامسونگ در تولید گوشی‌های امسال خود سعی کرد تا با حفظ نقاط قوت و افزایش آن‌ها، اندک نقاط ضعف گوشی‌های خود را به بهترین شکل ممکن رفع کرده و محصولی بی‌نقص را برای رقابت در بازار ویران کننده گوشی‌های هوشمند روانه بازار کند ( مقایسه گلکسی اس 9 با پرچمداران موجود در بازار ).

در این مقاله سعی کرده‌ایم جدیدترین پرچم‌داران شرکت سامسونگ را از همه جنبه‌ها بررسی و به شما معرفی کنیم، تا از این حیث نقطه تاریک و مبهمی در مورد این گوشی‌ها برای شما باقی نماند. با معرفی کامل گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس با رسانه کلیک همراه باشید.

طراحی

به جرأت می‌توان گفت یکی از بهترین و زیباترین طراحی‌ها در بین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار متعلق به گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس است و از همین رو سامسونگ تصمیم گرفته است زبان طراحی پرچم‌داران خود را حداقل تا سال آینده تغییر ندهد ( مقایسه گلکسی S9 با گلکسی S8؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟ ). نمایشگر سرتاسری با نسبت تصویر 18.5:9 و لبه‌های خمیده از جمله نکات برجسته و مثبت گوشی‌های سری اس سال گذشته سامسونگ بودند که این یادگار گران‌بها به برادران خود در سال 2018 به ارث رسیده است. پشت گوشی همچنان با شیشه باکیفیت پوشانده شده است تا تجربه و حس بی‌نظیر استفاده از یک گوشی پرچم‌دار به کاربران القا شود. مهم‌ترین تغییر در طراحی گلکسی اس 9 نسبت به برادران سال گذشته خود، جابه‌جایی سنسور اثر انگشت از کنار دوربین به پایین آن است که سال گذشته شکایات بسیاری توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی، به شرکت سامسونگ مطرح شده بود. ناگفته نماند که این مشکل پیش‌تر در گلکسی نوت 8 رفع شده بود و سامسونگ در واقع از طراحی مشابه نوت 8 در این گوشی استفاده کرده است.




قسمت بد ماجرا که البته به نوعی یک عقب‌گرد برای غول کره‌ای محسوب می‌شود، افزایش ضخامت این گوشی‌ها است. ارتفاع گوشی گلکسی اس 9 نسبت به نسل پیشین 2 میلی متر کاهش یافته و نزدیک به 0.4 میلی متر بر ضخامت و عرض این گوشی‌ها افزوده شده است. این تغییرات باعث می‌شود پرچمداران سامسونگ، کوتاه‌تر و تپل‌تر به نظر برسند که این امر ممکن است به مذاق برخی از کاربران ریزبین این شرکت خوش نیاید.

نمایشگر

نمایشگرهای گوشی‌های سامسونگ همیشه یکی از باکیفیت‌ترین‌های بازار بوده‌اند و به نظر می‌رسد این رویه مثبت قرار نیست تا مدت‌ها تغییر کند. نمایشگرهای به کار رفته در گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس همانند سال گذشته نمایشگرهای بزرگ سرتاسری با حاشیه کم و لبه‌های خمیده است که به زیبایی بی‌نظیر این گوشی‌ها کمک شایانی کرده است. سامسونگ برای پرچم‌داران امسال خود نیز از نمایشگرهای 5.8 و 6.2 اینچی از نوع سوپر آمولد و رزولوشن 1440 در 2960 یا همان QHD پلاس استفاده کرده است تا کاربران خود را به تجربه‌ای بی‌نظیر از استفاده از گوشی‌های خود مهمان کند. سامسونگ ادعا می‌کند که میزان روشنایی این صفحه نمایش‌ها نسبت به مدل پیشین افزایش یافته است و در نمایش رنگ مشکی، عمق بیشتری خواهد داشت.

همانند هر سال، سامسونگ برای محافظت از این صفحه نمایش باکیفیت از جدیدترین نسل از شیشه‌های گوریلا گلس یعنی نسل پنجم آن‌ها استفاده کرده است.

دوربین

به راحتی می‌توان ادعا کرد که بزرگ‌ترین وجه تمایز گوشی‌های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نسبت به برادران پیشین خود در بخش دوربین است ( دوربین گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس چه ویژگی هایی دارد؟ ). سامسونگ در طی کنفرانس معرفی این گوشی‌ها تأکید زیادی بر روی تغییرات به وجود آمده در بخش دوربین کرد. همانند نسل گذشته گلکسی اس 9 از یک دوربین تکی و اس 9 پلاس از دوربین دوتایی بهره می‌برند. تعداد پیکسل‌های موجود در این دوربین‌ها نیز در عدد 12 مگاپیکسل ثابت باقی مانده است و لرزش گیر اپتیکال همچنان قرار است به ثبت تصاویر بدون لرزش شما کمک کند.

اما ویژگی انقلابی این دوربین که ممکن است از این پس در گوشی‌های دیگر نیز به کار رود، وجود دیافراگم دوگانه است. اگر بخواهیم به زبان ساده دیافراگم را به شما توضیح دهیم باید بگوییم، دیافراگم حکم یک دریچه را برای دوربین دارد که میزان گشادی یا تنگ بودن آن باعث می‌شود نور بیشتر یا کمتری به دوربین برسد. برای اولین بار در گوشی‌های هوشمند، این مؤلفه به چشم انسان شبیه شده است که در محیط پرنور همانند مردمک چشم تنگ و در محیط‌های کم‌نور، جهت افزایش نور دریافتی گشاد می‌شود. پرچم‌داران جدید سامسونگ به دیافراگم‌های f1.5 برای محیط‌های کم‌نور و f2.4 برای محیط‌های پرنور مجهز شده‌اند. لازم به ذکر است که نرم افزار دوربین به طور خودکار در محیط‌های متفاوت بهترین گزینه را انتخاب می‌کند، اما قابلیت تنظیم به صورت دستی نیز برای کاربران تعبیه شده است.



یکی از این دوربین‌ها دارای لنز واید و دیگری مجهز به لنز تله فوتو است تا کاربران بتوانند تصاویر بوکه (با پس زمینه تار) ثبت کنند.

شایعات زیادی در مورد قابلیت فیلم برداری با سرعت بسیار آهسته 960 فریم بر ثانیه با کیفیت اچ دی پیش از معرفی این گوشی‌ها مطرح شده بود و شرکت سامسونگ شب گذشته در طول کنفرانس خود بر این شایعات صحه گذاشت. ضبط تصاویر با کیفیت 4k نیز همچنان همانند گذشته در این دوربین‌ها به قوت خود باقی است.

دوربین سلفی به کار رفته توسط سامسونگ در پرچمداران سال 2018 خود، یک دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f1.7 است که توانایی ثبت سلفی‌های با کیفیت برای رفع نیاز کاربران را در خود جای داده است.










سخت افزار

با سخت افزار معرفی شده توسط سامسونگ به نظر می‌رسد که هیچ اپلیکیشن موبایلی در دنیا وجود نداشته باشد که پردازش آن از عهده و توان این گوشی‌های قدرتمند خارج باشد. هر ساله غول کره‌ای، پرچم‌داران خود را با دو تراشه روانه بازار کرده و امسال نیز قرار نیست این رویه تغییر کند. در بازار کشورهای چین و آمریکا گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس با چیپست اسنپدراگون 845 ساخت شرکت کوالکام و در سایر نقاط دنیا از جمله ایران، این گوشی‌ها با چیپست اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس 9810 روانه بازار خواهند شد.

تراشه اگزینوس 9810 دارای یک پردازشگر 8 هسته‌ای مجهز به 4 هسته قدرتمند Cortex A-73 با فرکانس کاری 2.9 و 4 هسته پردازشی ضعیف‌تر Cortex A-55 برای انجام کارهای سبک با فرکانس 1.9 گیگاهرتز است. به گفته سامسونگ نسل جدید تراشه اگزینوس خود، در حالت تک هسته شاهد افزایش 2 برابری عملکرد و در بخش چند هسته‌ای با بهبود بیش از 40 درصدی همراه بوده است. پردازنده گرافیکی به کار رفته در این گوشی نیز از نوع Mali-G72 MP18 است.

یکی دیگر از نکاتی که اس 9 پلاس را از اس 9 متمایز و کاربران بیشتری را برای خرید خود وسوسه می‌کند، میزان حافظه رم موجود در آن است. سامسونگ برای گوشی گلکسی اس 9 از 4 گیگابایت رم استفاده و برای برادر بزرگ‌تر 6 گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته است. برخلاف نسل پیش، سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در سه مدل با حافظه‌های ذخیره سازی 64، 128 و 256 گیگابایتی قرار است روانه بازار شوند که البته این میزان را می‌توان به کمک کارت حافظه اس دی تا سقف 400 گیگابایت نیز افزایش داد.

علیرغم افزایش قطر این گوشی‌ها، متأسفانه شاهد هیچ گونه افزایش در ظرفیت باتری سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نبوده‌ایم و همانند سال گذشته اس 9 با باتری 3000 و اس 9 پلاس نیز با باتری 3500 میلی آمپری روانه بازار خواهند شد.

امنیت

گوشی نوت 7 که دردسرهای فراوانی را برای شرکت سامسونگ به همراه داشت، برای اولین بار شاهد سیستم امنیتی تشخیص عنبیه چشم بود. یک سال پس از آن شرکت سامسونگ همراه با معرفی نوت 8 از سیستم تشخیص چهره خود نیز رونمایی کرد که برخلاف انتظارها به هیچ عنوان نمی‌توان از آن به عنوان یک سیستم امن یاد کرد. پیش از این، شما به عنوان یک کاربر، در هنگام انجام یک پرداخت موبایلی تنها قادر به استفاده از اسکنر عنبیه یا حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره بودید.

خوشبختانه این مشکل بزرگ تا حدودی در سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس با معرفی اسکن هوشمند رفع شده است و کاربران قادر خواهند بود بسته به شرایط نوری و فعالیتی که در حال انجام آن هستند از هرکدام یک از این سیستم‌های امنیتی استفاده کنند.

نرم افزار

گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از آخرین نسخه سیستم عامل محبوب اندروید یعنی اندروید 8 اوریو بهره می‌برند. هوش مصنوعی نیز در قالب منشی مجازی بیکسبی همچنان به یاری کاربران خواهد آمد و سامسونگ با تغییراتی که در آن اعمال کرده است، این منشی مجازی می‌تواند در پیدا کردن اجسام مختلف یا ترجمه هم‌زمان به کاربران کمک کند.

سامسونگ شب گذشته از نسخه جدید سامسونگ دکس با نام Dex Pad رونمایی کرد. این مدل جدید با بهبودهای صورت گرفته توانایی‌های بیشتری خواهد داشت و توانایی ارسال خروجی حداکثر 2k را دارا است. یکی از نرم افزارهای بهینه شده برای آن، بازی فاینال فانتزی 15 است که به صورت پیش فرض نیز بر روی این گوشی نصب شده است.

اپل با معرفی انیموجی انقلابی را در حوزه نرم افزاری به وجود آورد و طبیعی است که سامسونگ به هیچ عنوان دوست ندارد در این زمینه از رقیب دیرینه خود عقب بماند. در همین راستا سامسونگ با معرفی AR Emoji به جنگ اپل آمده است. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد تا یک شخصیت کارتونی پویا منطبق با حرکت چهره کاربر ساخته و بتوان آن را در قالب پیامک برای دوستان ارسال و یا به صورت فایل گیف ذخیره کرد.

سایر امکانات

خوشبختانه جک پرطرفدار 3.5 میلی متری خروجی صدا در این گوشی‌ها باقی مانده است تا طرفداران موسیقی به این گوشی‌ها تمایل بیشتری داشته باشند. همکاری سامسونگ با شرکت معروف AKG همچنان ادامه دارد و این بار حاصل این همکاری این دو شرکت شناخته شده، ساخت اسپیکرهای استریو است که برای اولین بار در گوشی‌های سامسونگ به کار می رود. این اسپیکرهای استریو از فناوری Dolby ATOMS که منجر به خروجی صدای شفاف و باکیفیت می‌شود، بهره می‌برد.

کهکشانی‌های جدید سامسونگ همانند گذشته دارای گواهینامه IP68 هستند که به این گوشی‌ها این امکان را می‌دهد به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب بدون ترس از ایجاد مشکل حضور داشته باشند.

حسگرهای سلامتی در این گوشی‌ها همانند گذشته حضوری پر رنگ دارند تا اطلاعات مربوط به سلامت کاربر را بیشتر و دقیق تر به سمع و نظر کاربران خود برسانند.

رنگ بندی، قیمت و تاریخ عرضه

سامسونگ گلکسی اس 9

گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در چهار رنگ مشکی، خاکستری، آبی و بنفش نیلوفری عرضه خواهند شد. برخلاف آیفون 10 شرکت اپل، پرچم‌داران سامسونگ با قیمت معقول‌تری روانه بازار می‌شوند تا از حیث قیمت، برتری خود را به پرچم‌دار شرکت اپل ثابت کنند. مدل 64 گیگابایتی این گوشی‌ها با برچسب قیمتی 719 و 839 دلار از تاریخ 11 اسفند قابل پیش خرید هستند. لازم به ذکر است که تحویل و عرضه نهایی این گوشی‌ها در روز 25 اسفند صورت خواهد گرفت ( قیمت گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس مشخص شد ).

ارسال نظر