آیفون ۸ امسال قدرت را به نوت ۸ سامسونگ واگذار می کند؟

عرضه نوت ۷ سامسونگ به بازار از همان ابتدا باعث خدشه دار شدن نام تجاری این کمپانی در اذهان عمومی شد. اما سامسونگ امسال با ارائه نوت ۸ تصمیم گرفت قوی تر ظاهر شود.

آیفون ۸ امسال قدرت را به نوت ۸ سامسونگ واگذار می کند؟

با عرضه گلکسی نوت ۸ سامسونگ تلاش کرد محصولی ارائه دهد که اعتماد مشتریان را کسب کند و این اطمینان را به افرادی بدهد که تمایل دارند هزینه هنگفتی صرف خرید تلفن همراه کنند. هنوز هم از دید بسیاری از افراد و کمپانی ها این نظریه وجود دارد که بعید است سامسونگ محصول شگفت انگیزی ارائه دهد و دلیل اصلی این امر را باید در ترکیدن نوت های جنجالی ۷ این شرکت جستجو کرد که سال گذشته آبروی سامسونگ را برد.

با همه این اوصاف، «مارک موسکویتز» تحلیلگر اقتصادی در رابطه با رقابت اپل و سامسونگ معتقد است نوت ۸ شرایط را برای اپل سخت تر می کند؛ به ویژه اشاره می کند بسیاری از مصرف کنندگان از قیمت بالا رو می گردانند و به سمت محصولاتی با هزینه متوسط تمایل پیدا می‌کنند.

بر اساس گزارشی که از یک تحقیق منتشر شد، ۷۰ درصد از خریداران آیفون اظهار داشتند که برای خرید بعدی تلفن به هیچ گونه برند دیگری فکر نمی کنند.

اکثریت افراد از قیمت های هنگفت اپل گله می کنند اما بیش از ۴۰ درصد طرفداران اپل هنوز هم حاضر به پرداخت هزینه ۱۰۰۰ دلاری آیفون ۸ هستند. در واقع آن ها به هزینه توجهی نمی کنند و کارایی محصول برایشان مهم است.

سامسونگ که اکنون در یک رقابت و چالش بزرگ با غول فناوری جهان به سر می‌برد، باید به سرعت به جذب مشتریان و ارائه خدمات جذاب فکر کند. اما ارائه چنین خدماتی مستلزم برخورداری گوشی از یک سیستم عامل انحصاری است تا کاربران به راحتی نتوانند از محصول دل بکنند. این در حالی است که سامسونگ هنوز تکیف خود را با دستیارهای صوتی اش مشخص نکرده و دستیار هوشمند گوگل و بیکسبی (Bixby) را ارائه کرده است.

باید منتظر ماند و دید مشتریان وفادار این دو برند چه واکنشی نسبت به محصولات سامسونگ و اپل از خود نشان می دهند.

ارسال نظر