روند پیشرفت فوق العاده کیفیت دوربین گوشی های هوشمند در سال های اخیر

رسانه کلیک - در سال های اخیر شرکت های مختلف سعی در بهبود کیفیت دوربین گوشی های هوشمند داشته اند که بر اساس گزارش اخیر موفق به انجام این کار شده اند.

روند پیشرفت فوق العاده کیفیت دوربین گوشی های هوشمند در سال های اخیر

همانطور که می دانید گوگل در جدیدترین گوشی های هوشمند خود از دوربین اصلی دوگانه استفاده نکرده است. با این وجود کیفیت تصاویر ثبت شده توسط گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل XL 2 فوق العاده هستند. بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط DxOMark، دوربین پیکسل 2 موفق به کسب امتیاز 98 شده است که آن را تبدیل به دومین دوربین باکیفیت در دنیای گوشی های هوشمند می کند.

در حالی که بسیاری از افراد نحوه بررسی و آزمایش دوربین گوشی های هوشمند را مورد انتقاد قرار می دهند، DxOMark توانسته در سال های اخیر تبدیل به مرجعی معتبر در رابطه با کیفیت دوربین گوشی های هوشمند شود.

هم اکنون جدیدترین پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس 9 پلاس توانسته با کسب امتیاز 99 بالاتر از دیگر گوشی های هوشمند در رده اول قرار بگیرد ( دوربین گلکسی S9 پلاس رکورد زد؛ کسب بالاترین امتیاز در DxOMark ). به احتمال زیاد گوشی نوکیا 808 پیور ویو (Nokia 808 PureView) را به یاد دارید. این محصول در سال 2012 با دوربینی 41 مگاپیکسلی معرفی شد.

نوکیا 808 پیور ویو که در حقیقت یک کمرافون محسوب می شود به عنوان یک گوشی هوشمند قدرتمند در بخش دوربین توسط DxOMark مورد بررسی قرار گرفت. با وجود اینکه در سال های اخیر ضخامت گوشی های هوشمند کاهش یافته و همچنان اندازه سنسورهای دوربین آن ها بسیار کوچک است، کیفیت تصاویر ثبت شده با آن ها در مقایسه با نوکیا 808 پیور ویو بهبود زیادی داشته اند.

برخلاف گذشته که شرکت ها با افزایش میزان مگاپیکسل دوربین گوشی های هوشمند تولیدی خود سعی در افزایش بهبود تصاویر ثبت شده داشتند، امروزه این کمپانی ها بر روی مباحث دیگری تمرکز می کنند.

پرچمداران امروزی نسبت به گذشته دارای اندازه پیکسل بزرگتری هستند. در این محصولات از فناوری های بیشتری استفاده شده است که برای مثال می توان به فوکوس خودکار لیزری و فناوری Dual Pixel اشاره کرد. دریچه دیافراگم یکی از موارد دیگری بوده که در کیفیت تصاویر ثبت شده تاثیر زیادی دارد.

سامسونگ در جدیدترین پرچمداران خود، گلکسی اس 9 وگلکسی اس 9 پلاس از دریچه دیافراگم دوگانه استفاده کرده که کاربر را قادر به ثبت تصاویر با دریچه دیافراگم f/1.5 و f/2.4 می کند ( دوربین گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس چه ویژگی هایی دارد؟ ).

در آینده دوربین گوشی های هوشمند بهبود بیشتری را تجربه می کند. شاید روزی فرا برسد که دیگر نیازی به دوربین DSLR برای ثبت تصاویر خارق العاده نباشد و بتوان با دستگاهی که در جیب خود حمل می کنیم، چنین تصاویری بگیریم.

در ادامه تصاویری که توسط DxOMark برای نمایش بهبود کیفیت دوربین گوشی های هوشمند در سال های اخیر تهیه شده را مشاهده می کنید:

[lightgallery images="158141,158146,158142,158143,158144,158145"]

ارسال نظر