بخش موبایل شرکت سونی کوچک می شود

رسانه کلیک - فعالیت بخش موبایل شرکت سونی در آستانه محدود شدن است. این کمپانی ژاپنی تصمیم گرفته برای افزایش سوددهی بخش موبایل خود را کوچک کند.

بخش موبایل شرکت سونی کوچک می شود

شرکت سونی به صورت رسمی اعلام کرده که بخش موبایل خود را کوچک می کند. در سال های اخیر بخش شرکت موبایل سونی کاهش فروش را تجربه کرده که باعث ضرر این شرکت شده است. بر اساس اعلام سونی این شرکت بر روی گوشی های هوشمند خود تمرکز کمتری خواهد داشت.

چند سال پیش سونی اعلام کرد که فعالیت های خود در بخش گوشی های هوشمند را کاهش می دهد و بر روی محصولات سودآور تمرکز می کند. سونی با معرفی دستگاه های سری X در سال 2016 از این استراتژی خود پرده برداشت. چنین موضوعی باعث شد که سونی دیگر محصولات پایین رده تولید نکند.

این استراتژی سونی به صورت موقت باعث شد که این شرکت در برخی بازه های زمانی به سود حاشیه بالاتری دست پیدا کند. در حال حاضر بخش موبایل شرکت سونی فروش مناسبی را در بازار تجربه نمی کند به همین علت این برند ژاپنی دوباره تصمیم گرفته که فعالیت های خود را در این بخش از بازار محدود کند.

اکسپریا XZ2 سونی

بخش موبایل شرکت سونی در سه ماهه اول سال 2018 تنها 288 میلیون دلار درآمد داشته که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته با کاهش روبه‌رو شده است. سونی در نظر دارد با کاهش فعالیت های خود در بخش موبایل هزینه های عملیاتی کمتری را متقبل شود.

سونی اعلام کرد که به تولید دستگاه های پرچمدار خود ادامه می دهد و در این بخش از بازار فعالیت می کند. این موضوع به معنای آن است که محصولات سری L این کمپانی از چرخه تولید حذف می شوند و این احتمال وجود دارد که تولید دستگاه های اکسپریا XA نیز متوقف شود. در حال حاضر تنها می توان با اطمینان از حضور گوشی های سری اکسپریا XZ در آینده صحبت کرد.

سونی به دنبال فروش 10 میلیون گوشی هوشمند در سال مالی 2018 است. سال مالی 2018 در 31 مارس 2019 به پایان می رسد. سونی در سال های 2017 و 2016 به ترتیب موفق به فروش 13.5 و 14.6 میلیون اسمارت فون شده بود.

ارسال نظر