از فناوری جدید در دوربین گوشی های سامسونگ چه می دانید؟

سامسونگ در حال کار بر روی یک سیستم دوربین تشخیص چهره است که شامل دو دوربین در زیر صفحه نمایش می‌شود تا تصاویر متعددی از کاربر را از دو زاویه به دست آورد و مدل سه بعدی چهره بهتری بسازد تا از آن برای اهداف احراز هویت استفاده کند.

این فناوری جدید در یک درخواست ثبت اختراع توسط شرکت فناوری کره‌ای سامسونگ به KIPRIS (سرویس اطلاعات حقوق مالکیت معنوی کره) در مارس ۲۰۲۱ فاش شد که سند آن هفته گذشته منتشر شده است.

در این گزارش آمده است که سامسونگ این فناوری جدید را در سری گوشی‌های گلکسی فولد خود قرار داده است، اما فقط برای اهداف آزمایشی است. در حق ثبت اختراع فناوری جدید جزئیات زیادی ذکر نشده است. با این حال، این سند یک ماکت از یک تلفن معمولی "Fold" با دو دوربین یکی در بالا و یکی در پایین را نشان می‌دهد.

این پتنت همچنین به اندازه گیری اندازه مردمک چشم می‌پردازد. بر اساس این گزارش، اندازه مردمک باید بسته به شرایط نوری متفاوت باشد و این ویژگی می‌تواند به عنوان یک اقدام امنیتی اضافی برای تقویت سیستم حفاظت در برابر استفاده از چیز‌هایی مانند عکس یا ماسک برای فریب دادن هنگام احراز هویت استفاده شود.

ماه آگوست گذشته، سامسونگ از جدیدترین گوشی هوشمند تاشو خود رونمایی کرد و قیمت‌ها را در همان سطح سال گذشته نگه داشت تا بتواند رهبری خود را در بازار تثبیت کند.

این شرکت قیمت گوشی (Galaxy Z Flip ۴) را ۹۹۹.۹۹ دلار تعیین کرده است، در حالی که قیمت گوشی (Galaxy ZFlip ۴) مجهز به فناوری نسل پنجم و صفحه نمایش اصلی ۷.۶ اینچی در ایالات متحده از ۱۷۹۹.۹۹ دلار شروع می‌شود.

ارسال نظر