در تمیز کردن لنز دوربین گوشی های هوشمند چه کارهایی نباید انجام داد

شما یک گوشی هوشمند عالی با دوربینی با کیفیت خریداری کرده اید اما عکس هایی که با گوشی خود می گیرید، با آنچه انتظار دارید، متفاوت است؛  شاید وقت آن رسیده باشد که لنز دوربین گوشی هوشمند خود را تمیز کنید. اما در تمیز کردن لنز دوربین گوشی های هوشمند چه کارهایی نباید انجام داد و چه کارهایی باید کرد؟

در تمیز کردن لنز دوربین گوشی های هوشمند چه کارهایی نباید انجام داد

در تمیز کردن لنز دوربین گوشی های هوشمند چه کارهایی نباید انجام داد

رایج ترین و ساده ترین راه برای تمیز کردن لنز گوشی هوشمندتان استفاده از یک پارچه میکروفیبر است که به صورت مثلث تا شده است. از پارچه نرم و ریز برای پاک کردن گرد و غبار یا شن و از بین بردن اثر انگشت روی لنز گوشی استفاده کنید.

بهترین راه برای تمیز کردن لنز دوربین گوشی هوشمند چیست؟
ما به اندازه دوربین های DSLR خود مراقب دوربین گوشی های هوشمند خود نیستیم. گوشی هر چند وقت یکبار می افتد. به جیب یا کیف دستی ما می رود. این لنز باید روزانه با گرد و غبار، چربی، اثر انگشت و شن مبارزه کند. این روزها دوربین گوشی های هوشمند بودن راحت نیست! پس بهتر است در نگهداری از دوربین گوشی خود دقت بیشتری به خرج دهید.

از چه چیزی استفاده نکنیم؟
برای تمیز کردن لنز از مواد شیمیایی مانند صابون، آمونیاک یا الکل استفاده نکنید. می تواند به لنز آسیب برساند یا کیفیت آن را کاهش دهد.
از دستمال توالت یا دستمال کاغذی روی شیشه استفاده نکنید. ممکن است نرم به نظر برسد، اما می تواند خراش ایجاد کند. به علاوه، این احتمال وجود دارد که پرزهای آن روی لنز بماند و باعث تاری عکسهای شما شوند.

چگونه می توانم از لنز دوربین گوشی هوشمند خود محافظت کنم؟
برای جلوگیری از ورود کثیفی به لنز، می توانید نکات زیر را دنبال کنید:

از کیس استفاده کنید: لازم نیست که قاب خیلی حجیم باشد، بلکه فقط کمی بلندتر از لنز باشد. شما می توانید کیس های مقرون به صرفه و مشابه را به صورت آنلاین پیدا کنید.

خرید یک کیف گوشی: اگر نمی خواهید از کیف استفاده کنید، می توانید یک کیف کوچک گوشی هوشمند بخرید. می توانید از آن برای قرار دادن گوشی خود در حالی که از آن استفاده نمی کنید استفاده کنید.

دوربین را به سمت بالا قرار دهید: تلفن خود را طوری دراز کنید که دوربین رو به بالا باشد. این به جلوگیری از ایجاد خراش روی سطوح کمک می کند.

در مکانی تمیز و امن نگهداری کنید: گوشی خود را به حمام یا آشپزخانه نبرید. آب، خاک و چربی همیشه در نزدیکی این اتاق ها هستند. موبایل خود را در اتاق نشیمن یا دفتر خود بگذارید. و گوشی را با کلیدهای خود در جیب خود قرار ندهید.

ارسال نظر