شیائومی می 6X به صورت رسمی معرفی شد؛ دوربین دوگانه و پردازنده اسنپدراگون 660

رسانه کلیک - پس از انتشار شایعات فراوان، سرانجام از گوشی شیائومی می 6X به صورت رسمی رونمایی شد. نسخه پایه این دستگاه قیمتی برابر با 253 دلار دارد.

شیائومی می 6X به صورت رسمی معرفی شد؛ دوربین دوگانه و پردازنده اسنپدراگون 660

شیائومی امروز از نسخه جایگزین Mi 5X رونمایی کرد. این دستگاه نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت هایی را تجربه کرده است که برای مثال می توان به طراحی تمام صفحه آن اشاره کرد. شیائومی می 6X ارزان ترین محصول این کمپانی با پردازنده اسنپدراگون 660 محسوب می شود.

طراحی و نمایشگر شیائومی می 6X

پنل پشتی فلزی شیائومی می 6X به صورت خمیده طراحی شده است. ضخامت این گوشی هوشمند به 7.3 میلی متر می رسد. شیائومی تصمیم گرفته جک 3.5 میلی متری صدا را از این دستگاه حذف کند. این گوشی هوشمند در 5 رنگ در دسترس خریداران قرار می گیرد.

در بخش پشتی این محصول شاهد خودنمایی خطوط آنتن، دوربین دوگانه با چیدمان عمودی، فلاش LED و سنسور اثر انگشت هستیم. در بالای این دستگاه از فرستنده اینفرارد استفاده شده و در بخش زیرین پورت USB Type-C و حفره های اسپیکر قرار گرفته است.

دوربین

دوربین اصلی مورد استفاده در این دستگاه به صورت دوگانه بوده که از سنسورهای 12 و 20 مگاپیکسلی بهره می برد. دوربین 12 مگاپیکسلی دارای سنسور IMX486 سونی است که دریچه دیافراگم و اندازه پیکسل آن به ترتیب برابر با f/1.75 و 1.25 میکرومتر است.

شیائومی از دوربین دوم اصلی در جلوی این دستگاه نیز استفاده کرده است بنابراین دوربین سلفی شیائومی می 6X رزولوشنی برابر با 20 مگاپیکسل دارد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند برای ثبت تصاویر پرتره بهینه سازی شده است. دوربین شیائومی می 6X از هوش مصنوعی بهره می برد که قابلیت های مختلفی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

مشخصات فنی

قدرت این دستگاه را پردازنده اسنپدراگون 660 تامین می کند. این گوشی هوشمند در بنچمارک AnTuTu موفق به کسب امتیاز 139697 شده که 79 درصد از شیائومی Mi 5X مجهز به چیپست اسنپدراگون 625 بیشتر است.

محصول جدید شیائومی در سه نسخه روانه بازار می شود. این نمونه ها از 4/6 گیگابایت رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برند. باتری این محصول ظرفیتی برابر با 3010 میلی آمپر داشته و از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 پشتیبانی می کند.

شیائومی برای این دستگاه سیستم عامل پیش فرض اندروید اوریو 8.1 را در نظر گرفته است که از رابط کاربری MIUI 9.5 بهره می برد.

قیمت و زمان عرضه شیائومی می 6 ایکس

در حالی که اکثر محصولات مجهز به چیپست اسنپدراگون 660 در بازار با قیمتی نزدیک به 475 دلار به فروش می رسند، بالاترین نسخه شیائومی Mi 6X با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قیمتی برابر با 316 دلار دارد. نسخه مجهز به 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 و 6 گیگابایت رم به ترتیب قیمتی برابر با 253 و 285 دلار دارند.

این گوشی هوشمند از تاریخ 27 آوریل برای فروش عرضه می شود.

ارسال نظر