قیمت و زمان عرضه گوشی‌های اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت و XA1 پلاس در ایران

رسانه کلیک – شرکت سونی از سه تلفن هوشمند جدید از جمله دو گوشی پرچمدار با نام های اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت و یک موبایل میان‎رده با نام اکسپریا XA1 Plus در جریان نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ رونمایی کرد. دفتر روابط عمومی ایران شرکت سونی قیمت و زمان عرضه گوشی‌های جدید سونی در ایران را اعلام کرده است.

قیمت و زمان عرضه گوشی‌های اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت و XA1 پلاس در ایران

به گزارش خبرنگار کلیک ، شرکت ژاپنی سونی یکی از غول‌های شناخته شده و برتر حوزه تکنولوژی و صنعت موبایل است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. بخش قابل توجهی از فروش موبایل‌های پرچمدار و میان‌رده در ایران درمیان انبوهی از برندهای رسمی و غیر رسمی فعال در ایران، در اختیار شرکت سونی است که باعث شده تا بازار ایران یکی از بازارهای جذاب برای فعالت در میان کشورهای خاورمیانه باشد.

سونی در جریان نمایشگاه IFA 2017 از سه دستگاه تلفن هوشمند جدید از جمله دو دستگاه موبایل هوشمند پرچمدار و یک دستگاه اسمارت فون میان‎رده با نام‌های اکسپریا XZ1، اکسپریا XZ1 کامپکت و اکسپریا XA1 پلاس رونمایی کرد که طبق اطلاعات رسمی دریافت شده از دفتر روابط عمومی ایران و خاورمیانه شرکت سونی، تنها موبایل‌های سونی اکسپریا XZ1 به عنوان پرچمدار جدید سونی و گوشی میان‌رده و خوش قیمت سونی اکسپریا XA1 پلاس به بازار ایران به صورت رسمی عرضه خواهند شد.

طبق گفتگوی کلیک با روابط عمومی سونی در ایران، این شرکت قصد دارد قیمت اکسپریا XZ1 را ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به عنوان قیمت اولیه و قیمت اکسپریا XZ1 را در فروش ویژه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین کند و این گوشی در اواسط مهرماه در ایران عرضه شود. در حالی که قیمت اکسپریا XZ1 در بازارهای جهانی ۷۰۰ دلار است که در نهایت انتظار می‌رود گوشی اکسپریا XA1 Plus را با قیمت درحدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از اواسط آبان ماه در بازار ایران عرضه کند. همچنین شرکت سونی فعلا هیچ برنامه‌ای برای عرضه رسمی تلفن هوشمند سونی اکسپریا ایکس ای وان کامپکت (Xperia XZ1 Compact) در بازار ایران و خاورمیانه ندارد و باید منتظر عرضه غیر رسمی این اسمارت فون در بازار ایران بود.

گفتنی است؛ تلفن هوشمند اکسپریا XZ1 به عنوان پرچمدار سونی قرار است از نوزدهم سپتامبر مصادف با بیست و هشتم شهرویور ماه با قیمت ۷۰۰ دلار و گوشی هوشمند اکسپریا XA1 پلاس با قیمت ۴۰۰ دلار از بیستم اکتبر مصادف با بیست و هشتم مهر ماه روانه بازار جهانی شود که با این تفاسیر قیمت احتمالی آن‌ها در بازار ایران مناسب و مقرون به صرفه است که قطعا باید منتظر کارت‌های هدیه تخفیفی ۳۰۰ هزار تومانی نیز برای اسمارت فون پرچمدار جدید سونی در ایران بود.

در نهایت با اشاره به عدم عرضه رسمی گوشی هوشمند سونی اکسپریا XZ1 کامپکت به عنوان نسخه‌ای جمع و جور از پرچمدار جدید سونی در ایران، باید انتظار داشت که این گوشی به صورت غیر رسمی (قاچاق) و بدون گارانتی با قیمتی در حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار توملان از آذر ماه به صورت محدود وارد بازار ایران شود اما به هر صورت پرچمدار کوچک سونی، اکسپریا XZ1 Compact بار دیگر مانند برخی از پرچمداران سونی از جمله اکسپریا ایکس پرفورمنس قربانی سیاست‌های سونی برای عرضه مدل‌های محدود به صورت انبوه به منظور افزایش فروش شده است.

ارسال نظر