پیش بینی وقوع جرم از یک هفته قبل به کمک هوش مصنوعی

توسعه الگوریتمی که می‌تواند وقوع جرایم را با دقت 90 درصد پیش‌بینی کند، کار را برای خلافکاران سخت کرده است.

پیش بینی وقوع جرم از یک هفته قبل به کمک هوش مصنوعی

پیش بینی وقوع جرم از یک هفته قبل به کمک هوش مصنوعی

محققان از طریق ایده‌ای که شبیه داستان Minority Report به نظر می‌رسد، مدعی ساخت الگوریتمی شده‌اند که می‌تواند با دریافت اطلاعات مربوط به جرایم قبلی، یک هفته زودتر با دقت 90 درصدی پیش‌بینی کند که چه جرایمی قرار است رخ دهد.
این الگوریتم توسط محققان علوم اجتماعی در دانشگاه شیکاگو توسعه پیدا کرده و از تاریخچه جرایم خشونت‌آمیز (قتل، تهاجم و آسیب زدن) و جرایم مالکیتی (دزدی و سرقت وسایل نقلیه موتوری) استفاده می‌کند. محققان به طور خاص این جرایم را انتخاب کردند چون کمتر شامل سوگیری‌های است که در جرایم مرتبط با مواد مخدر و موارد مشابه دیده می‌شود.

اکنون یک الگوریتم کامپیوتری جدید می تواند جنایت را در یک شهر بزرگ نزدیک شما پیش بینی کند. بر اساس مطالعه ای که در Nature Human Behavior منتشر شده است، این الگوریتم که توسط دانشمندان علوم اجتماعی در دانشگاه شیکاگو فرموله شده است و 90 درصد دقت را به نمایش می گذارد، شهرها را به کاشی های 1000 فوت مربعی تقسیم می کند. محققان از داده‌های تاریخی در مورد جنایات خشونت‌آمیز و جرایم اموال شیکاگو برای آزمایش این مدل استفاده کردند، که با شناسایی الگوها در طول زمان در این مناطق کاشی‌کاری‌شده سعی می‌کند رویدادهای آینده را پیش‌بینی کند. این مطالعه نشان داد که با استفاده از داده های سایر شهرهای بزرگ، از جمله آتلانتا، لس آنجلس و فیلادلفیا، به همان خوبی عمل کرد.

ارسال نظر