انتشار اخبار دروغ کرونا از کدام کشورها بیشتر است؟

رسانه کلیک - تحقیقاتی که در این زمینه توسط فیسبوک صورت گرفته نشان می‌دهد دو کشور مقدونیه و فیلیپین محل میزبانی از تولیدکنندگان محتوای دروغین در مورد ویروس کرونا بوده‌اند و این شایعات به طور گسترده در فیسبوک بازنشر شده‌اند.

انتشار اخبار دروغ کرونا از کدام کشورها بیشتر است؟

یکی از سایت‌های اصلی منتشرکننده این نوع خبرها که محتوای آن توسط کاربران به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک بازنشر می‌شود، Natural News است. این سایت انبوهی از اخبار و ویدئوهای دروغین را در مورد ویروس کرونا میزبانی می‌کند.

این سایت انتشار ویروس کرونا را بخشی از تلاش دولت آمریکا برای کنترل جمعیت از طریق تزریق واکسن‌های مضر برای سلامتی دانسته بود و حتی مدعی شده بود ماسک زدن خطر ابتلاء به کرونا را کاهش نمی‌دهد.

این سایت مدعی شده بود دکل‌های نسل پنجم تلفن همراه به گسترش ویروس کرونا کمک می‌کنند. سایت یادشده سایت‌های همکار زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به NewsTarget و Brighteon اشاره کرد.

فیسبوک از پاک کردن پست‌های حاوی اخبار دروغین این وب سایت خبر داده و از تلاش سازماندهی شده حامیان این سایت در کشورهای فیلیپین و مقدونیه برای بازنشر داده‌های مذکور خبر داده است. بعد از بسته شدن صفحه رسمی سایت Natural News در فیسبوک، این سایت با راه اندازی گروه‌هایی درصدد انتشار اخبار دروغین خود است.

ارسال نظر