ایلان ماسک بیشترین سهام توییتر را از آن خود کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و ثروتمندترین فرد جهان با خرید 9.2 درصد از سهام توییتر به ارزش 2.89 میلیارد دلار خود را به بزرگترین سهام‌دار این شبکه اجتماعی تبدیل کرد.

ایلان ماسک بیشترین سهام توییتر را از آن خود کرد

افزایش 25 درصدی قیمت سهام توییتر با خرید ایلان ماسک

ایلان ماسک با خرید 9.2 درصد از سهام توییتر حالا بزرگترین سهامدار این شبکه اجتماعی است. این در حالی است که «جک دورسی» بنیانگذار توییتر که پاییز گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرده بود، 2.25 درصد از سهام توییتر را در اختیار دارد.

به گزارش CNBC ارزش سهام 9.2 درصدی ماسک در توییتر بر اساس قیمت نهایی روز جمعه، 2.89 میلیارد دلار بوده است. ماسک با بیش از 80 میلیون دنبال‌کننده در این پلتفرم، یکی از فعال‌ترین کاربران توییتر بوده و با خرید سهام آن در 14 مارس (23 اسفند) باعث شده تا قیمت سهام توییتر پیش از معاملات بیش از 25 درصد افزایش پیدا کند.

فایننشال تایمز نیز در گزارش خود اشاره می‌کند که ایلان ماسک به بزرگ‌ترین سهامدار این شبکه اجتماعی محبوب تبدیل می‌شود.

خرید سهام توییتر توسط ماسک در حالی انجام شده که او اخیرا رویکرد این شبکه اجتماعی نسبت به آزادی بیان را زیر سوال برده بود. ایلان ماسک هفته گذشته با ایجاد یک نظرسنجی در توییتر از کاربران پرسید:

«آزادی بیان برای یک دموکراسی کارآمد ضروری است. آیا معتقدید که توییتر با سخت گیری زیاد به این اصل پایبند است؟»

این نظرسنجی که ماسک در توییت دیگری درباره‌اش اعلام کرده بود نتایج آن «پیامد‌های مهمی» خواهد داشت، با ثبت بیش از ۲ میلیون رای به پایان رسید و بیش از ۷۰ درصد دنبال‌کنندگان او عقیده داشتند که توییتر به اصل آزادی بیان پایبند نیست.

در ادامه این ماجرا، ایلان ماسک در توییت دیگری نوشت: «با توجه به این که توییتر به مرکز اعلانات عمومی دنیا تبدیل شده ولی به اصول بنیادی آزادی بیان پایبند نیست و دموکراسی را خدشه‌دار می‌کند، چه باید کرد؟»

سپس او اعلام کرد در نظر دارد شبکه اجتماعی مخصوص خودش را بسازد. البته باید در نظر داشت که این نظرات و صحبت‌های ماسک، بعد از خرید سهام توییتر (14 مارس - 23 اسفند) بیان شده است.

منبع: آفتاب نیوز

ارسال نظر