بروزرسانی جدید تلگرام؛ بهبود حذف خودکار پیام ها و تاریخ انقضا برای لینک دعوت

رسانه کلیک - تلگرام در بروزرسانی جدید خود، قابلیت های مختلف مثل حذف خودکار پیام ها و لینک های دعوت دوستان به گروه ها و کانال های مختلف را بهبود بخشیده است.

بروزرسانی جدید تلگرام؛ بهبود حذف خودکار پیام ها و تاریخ انقضا برای لینک دعوت

تغییرات حریم خصوصی واتس اپ به نفع فیس بوک باعث شده تا بسیاری از کاربران این پلتفرم، به سمت سرویس های پیام رسان امن دیگری کشیده شوند.

این سرویس ها به نوبه خود تغییرات متعددی را برای بهبود ویژگی ها و امکانات اِعمال کرده و سرورهای خود را برای هجوم ناگهانی کاربران جدید آماده ساخته اند.

سرویس پیام رسان تلگرام نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در مجموعه بروزرسانی های اخیر، تغییراتی را در برخی ویژگی های خود از جمله گفتگوهای عمومی و لینک های دعوت به وجود آورده است. این پلتفرم تلاش کرده تا محیط آسوده و امنی را برای کاربران جدید فراهم آورد.

حذف خودکار چت‌ها

تلگرام از مدت ها پیش، از مکانیزم حذف خودکار پیام ها پس از گذشت یک برهه زمانی خاص پشتیبانی می کرد. البته این قابلیت که به آن Self-Destructive گفته می شود.

در حال حاضر تنها محدود به گفتگوهای محرمانه یا همان Secret Chats است. با این حال در آخرین بروزرسانی تلگرام ، تمام چت های متعلق به تمام شرکت کننده ها می توانند در 24 ساعت 7 روز به طور خودکار حذف شوند.

هرچند متاسفانه به نظر نمی رسد که کاربران کنترل چندانی روی زمان بندی حذف پیام ها داشته باشند.

کاربرد کدهای QR برای دعوت دوستان

از طرف دیگر، بسیاری از کاربران مهاجر مایل هستند تا دوستان خود را به گروه ها یا کانال های مورد علاقه دعوت کنند. تلگرام در بروزرسانی جدید خود، هر دو عملیات را ساده تر و ایمن تر کرده است.

در حال حاضر شما می توانید به جای لینک های غیرامن، از کدهای QR برای دعوت دوستان استفاده کنید. اگر طرفدار شیوه سنتی یعنی ارسال لینک دعوت هستید، بد نیست بدانید که این مکانیزم نیز بهبود یافته است.

شما حالا می توانید یک تاریخ انقضای خاص و همینطور تعداد کاربران مجاز را برای لینک دعوت تنظیم کنید.

عرضه این ویژگی ها و همینطور قابلیت افزودن تعداد اعضای نامحدود در گروه های برودکست (Broadcast Groups) در آخرین بروزرسانی تلگرام باعث شده تا این پلتفرم محبوب به طور همزمان به یک رسانه اجتماعی عمومی و شخصی تبدیل شود.

در میان انبوه کاربران جدید، یقینا افرادی وجود خواهند داشت که چه در تلگرام و چه در پیاک رسان های دیگر، علاقه ای به پیروی از قوانین ندارند.

در همین راستا، تلگرام سیستم گزارش دهی خود را نیز ارتقا داده است، بدین گونه که شکایات و گزارش ها، حالت واضح تری به خود گرفته اند. در این سیستم بهبود یافته، کاربر تصمیم می گیرد که آیا کامنتی زیر نوشته او اضافه شود یا خیر.

افزودن ویجت چت

در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که آخرین بروزرسانی تلگرام باعث بهبود ویجت های صفحه خانه روی سیستم عامل اندروید و iOS شده است، مثل افزودن ویجت چت (Chat Widget) که جدیدترین پیام ها را نمایش می دهد.

البته با توجه به تفاوت های معمول در پلتفرم ها، فعلا تنها اندروید قادر به نمایش پیام های اخیر است، و ویجت iOS در دوره های بعدی بروزرسانی می شود.

ارسال نظر