تیک تاک هم اشتراک پولی را برای تولیدکنندگان محتوا اضافه میکند
مدت کوتاهی پس از این که اینستاگرام اشتراک پولی را برای تولیدکنندگان محتوا به صورت آزمایشی راه اندازی کرد، تیک تاک اعلام کرد ممکن است اقدام مشابه را دنبال کند.
سرویس ویدیوی کوتاه Tik tok در حال بررسی قابلیتی است که به اینفلوئنسرها اجازه میدهد برای برخی از محتوایی که در این اپلیکیشن به اشتراک میگذارند، پول دریافت کنند.
اشتراکهای پولی در تیک تاک به صورت محدودی آزمایش شده است، بنابراین ممکن است به این زودی شاهد استفاده از قابلیت اشتراک پولی توسط تولیدکننده محتوای محبوب خود نباشید.
این پلتفرم درباره نحوه عملکرد این قابلیت جزییات بیشتری ارایه نکرده است.
یک سخنگوی تیک تاک به وب سایت انگجت گفت: «ما همواره به راههای جدیدی برای ایجاد ارزش در جامعه خودمان و غنی کردن تجربه تیک تاک فکر میکنیم.»
تیک تاک مانند توئیچ، توییتر و یوتیوب به بینندگان اجازه میدهد به اینفلوئنسرهایی که در برنامه Creator Next هستند، انعام ارسال کنند. همچنین کاربران میتوانند هدیههای مجازی را برای تولیدکنندگان محتوا خریداری و ارسال کنند.
با توجه به گزینههای دیگر درآمدزایی و استقبال پلتفرمهای رقیب از اشتراک پولی، چندان عجیب نیست که تیک تاک این مسیر را دنبال می کند.
تیک تاک در سال ۲۰۲۰ بودجهای به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار را برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا اعلام کرد.
بر اساس گزارش انگجت، شرکت مِتا هم روی اینفلوئنسرها هزینه سنگینی کرده است. این شرکت سال گذشته اعلام کرد یک میلیارد دلار روی تولیدکنندگان محتوا در فیس بوک و اینستاگرام تا پایان سال ۲۰۲۲ سرمایه گذاری میکند تا فاصلهاش را از رقیبانش حفظ کند.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اعلام کرد این شرکت سهمی از درآمدهای اینفلوئنسرها را حداقل تا سال ۲۰۲۳ دریافت نمیکند. اشتراکهای اینستاگرام فعلا تنها برای شمار اندکی از تولیدکنندگان محتوا موجود هستند، اما برنامههایی برای گشایش این قابلیت به روی اینفلوئنسرهای دیگر در ماههای آینده وجود دارد.
منبع: ایسنا
نظرها