کامنت‌های همتی بسته شد! | پشت پرده شبکه‌های اجتماعی کاندیداهای ریاست جمهوری

رسانه کلیک – مرکز پژوهشی بتا از ورود خود به آمار فعالیت‌های مجازی نامزدهای انتخاباتی خبر داده و در این راستا آمار جالبی از فعالیت‌های آقای همتی در شبکه های مجازی ارائه کرده است.

کامنت‌های همتی بسته شد! | پشت پرده شبکه‌های اجتماعی کاندیداهای ریاست جمهوری

به گزارش کلیک، روزنامه صبح نو امروز خبری تحت عنوان «کامنت ها بسته است» منتشر کرده که به فعالیت‌های مجازی عبدالناصر همتی اشاره دارد. این گزارش از آمار ارائه‌شده توسط مرکز پژوهشی بتا به‌دست‌آمده است.

فضای باز و امکان ارتباط‌گیری آسان با سیاستمداران در فضای مجازی باعث شده تا مردم اخبار انتخابات را بیشتر در این فضاها دنبال کنند. از طرفی حضور سیاستمداران از احزاب و جناح‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی خود در کاسته شدن فاصله بین مردم و نخبگان سیاسی بی تاثیر نبوده است.

امکان اظهارنظرهای آزاد و حضور کاندیداهای ریاست جمهوری در شبکه‌های پرمخاطبی همچون توییتر و اینستاگرام، در این روزها بر محبوبیت این شبکه‌ها افزوده و به بازدید بیشتر از آن‌ها کمک کرده است. این در حالی است که ظاهرا تلویزیون نتوانسته است تا این حد برای مردم جذاب و مفید باشد.

نکته جالب این است خود کاندیداها نیز بر این امر واقف بوده و در انتخابات 1400 شاهد حضور گسترده و اثرگذار کاندیداها در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار نظیر توییتر و اینستاگرام هستیم. احزاب و جناح‌های سیاسی با انتشار دیدگاه‌های خود در صفحات شخصی در شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌ها و ایده‌های خود را تبلیغ می‌کنند. کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌راحتی می‌توانند از برنامه‌ها و نظرات کاندیداهای مختلف مطلع شوند و همچنین نظرات و دیدگاه‌های خود را در رابطه با آن بیان کنند.

در این میان، همتی به‌عنوان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در 4 خرداد امسال اکانت رسمی توییتر خود را ایجاد کرد. طبق آمار بتا، این اکانت تاکنون 21 توییت منتشر کرده و بیش از 6 هزار دنبال کننده دارد.

پخش نشدن مستند انتخاباتی همتی از صداوسیما

موضوع پخش نشدن مستند انتخاباتی وی از صداوسیما داغ‌ترین خبر منتشر شده در توییر همتی بود که 7/2 هزار لایک دریافت کرده است. صداوسیما طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل اینکه فیلم مستند در زمان قانونی در اختیار این سازمان قرار نگرفته از پخش آن معذور است. بااین‌حال همتی این بهانه صدای سیما را نپذیرفته و به اعمال سانسور روی فیلم خود اشاره‌کرده است.

آمار منتشر شده از اکانت اینستاگرام همتی

مرکز پژوهشی بتا اعلام کرده است که در حال حاضر اکانت اینستاگرام همتی 128 هزار فالوور دارد. جالب است بدانید که پرلایک‌ترین پست این اکانت با حدود 11 هزار لایک مربوط به انتقاد از رئیسی بوده است. وی در این پست به حضور رئیسی در توییر اشاره‌کرده و خواستار رفع فیلتر این شبکه اجتماعی توسط وی شده است؛ اما گذشته از تمام این حرف‌ها باید پرسید که چرا تمام کامنت های همتی در صفحه اینستاگرامش بسته است؟

ارسال نظر