اپلیکیشن BeReal، رقیب جدی اینستاگرام

اپلیکیشن BeReal همان‌طور که از اسمش پیداست، افراد را به نمایش زندگی واقعی و بدون فیلتر تشویق می‌کند. این اپلیکیشن در بین دانشجویان غربی بسیار محبوب شده و به سرعت به یک رقیب جدی برای اینستاگرام تبدیل شده است.

اپلیکیشن BeReal، رقیب جدی اینستاگرام

اپلیکیشن BeReal چیست؟

شبکه‌های اجتماعی موجود دریافته‌اند که کاربران نمی‌توانند به راحتی چیزی در آن‌ها پست کنند. همه ما به خصوص در اینستاگرام، بهترینِ خودمان را نشان می‌دهیم و مدت زیادی به هریک از پست‌هایمان فکر می‌کنیم. اما این شبکه اجتماعی جدید که اخیرا در بین جوانان رواج پیدا کرده، هنجارشکنی کرده است.

اپلیکیشن BeReal

کاربران BeReal هر روز در زمان غیرمنتظره‌ای اعلانی دریافت می‌کنند که به آن‌ها می‌گوید دو دقیقه فرصت دارند تا عکس خود را به اشتراک بگذارند. اگر پست بعد از دو دقیقه منتشر شود، BeReal پست را علامت‌گذاری می‌کند تا به دیگران اطلاع دهد که ممکن است زمان بیشتری را برای انتخاب و انتشار موضوع صرف کرده باشد.

تفاوت اپلیکیشن BeReal با پلتفرم‌های دیگر

BeReal هیچ فیلتر یا قابلیت لایکی ندارد. ایده این شبکه اجتماعی این است که کمترین زمان را در اختیار کاربران قرار دهد تا پست‌ها از قبل دستکاری و آماده نشوند. پلتفرم BeReal، همان‌طور که از نامش پیداست، از شما می‌خواهد آنچه را که واقعا در زندگی شما وجود دارد، با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

این برنامه می‌گوید: «BeReal زندگی است؛ خود زندگی. زندگی فیلتر ندارد.»

همچنین بخوانید:‌ قابلیت مولتی تسکینگ، چت اینستاگرام را راحت‌تر می‌کند

BeReal رقیب اینستاگرام

شرکت و موسسین BeReal

شرکت BeReal در پاریس قرار دارد و توسط کوین پیرو و الکسیس بریات تاسیس شده است. این شرکت سرمایه خود را از چند شرکت آمریکایی از جمله اندرسون هوروویتز، اکسل پارتنرز و DST Global جذب کرده است. این شرکت برای اولین بار 36.6 میلیون دلار در ژوئن 2021 جذب کرد.

به نظر می رسد ایده ایجاد این شبکه اجتماعی زمانی به ذهن الکسیس بریات رسید که از تماشای زندگی غیر واقعی افراد تأثیرگذار خسته شده بود. این برنامه در سال 2020 منتشر شد و برای اولین بار در فرانسه محبوب شد. BeReal چند ماه پیش وارد دانشگاه های آمریکا شد.

بر اساس اطلاعات شرکت Sensor Tower، در بازه زمانی ژانویه 2021 تا فوریه 2022، اپلیکیشن BeReal نزدیک به 4 میلیون بار روی اپ‌استور و گوگل‌پلی دانلود شده است. همچنین آمار نشان می‌دهد حدود 30 درصد از این دانلودها در فوریه 2022 بوده که سرعت محبوبیت این اپ در ماه‌های اخیر را نشان می‌دهد.

منبع: خبر۲۴

ارسال نظر