اینستاگرام ویژگی Take a Break را برای زندگی سالم‌تر اضافه کرد

اینستاگرام به صورت آزمایشی قابلیت Take a Break (استراحت کنید) را برای تشویق کاربران به عادتهای شبکه اجتماعی سالم‌تر اضافه کرد. 

اینستاگرام ویژگی Take a Break را برای زندگی سالم‌تر اضافه کرد

آدام موسری، مدیر اینستاگرام اعلام کرد این سرویس اشتراک گذاری عکس آزمایش قابلیت "استراحت کنید" را هفته جاری آغاز کرده است. اگر این قابلیت را فعال کنید، اینستاگرام پس از ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ دقیقه به شمار یادآوری خواهد کرد کار دیگری انجام دهید.

موسری گفت: «اگر در این آزمایش باشید، گزینه مذکور را تا چند روز آینده مشاهده خواهید کرد.»

وی ابراز امیدواری کرد که این قابلیت در دسامبر برای همه عرضه شود و تاکید کرد اینستاگرام بازخوردها را دریافت و طراحی این قابلیت را اصلاح می‌کند. بنابراین اگر این قابلیت آن‌طور که کاربران مایل هستند، عمل نمی‌کند نباید نگران باشند.

این قابلیت ممکن است مانند قابلیت قبلی محدودیت زمانی جای اصلاح داشته باشد، زیرا توقف گشت و گذار در برنامه را اجبار نمی‌کند. کاربران می‌توانند با کلیک روی "انجام شد" (Done) به گشتن در برنامه ادامه دهند. بنابراین کاربران برای این که خود یا کودکشان را مجبور کنند به کار دیگری مشغول شوند، باید از قابلیتهای سلامت دیجیتالی یا کنترل والدین مانند "اسکرین تایم" iOS یا "دیجیتال وِل بینگ" اندروید استفاده کنند.

با این حال چنین قابلیتی مفید عمل خواهد کرد و می‌تواند یک یادآوری کوچکی برای کنار گذاشتن گوشی باشد.

شرکت اینستاگرام و شرکت مادرش متا از سوی رگولاتورها و فرانسس هوگن، افشاگر این شرکت تحت فشار قرار گرفته و متهم شده اند به نگه داشتن طولانی کاربران در پلتفرمهایشان و اینکه به سلامت آنها اهمیت کافی نمی دهند.

بر اساس گزارش انگجت، قابلیت "استراحت کنید" یک گام به سمت رویکرد مسئولانه بوده است. سوال این است که آیا گام مذکور به حد کافی بزرگ است یا خیر.

جالب ایت بخوانید: ماجرای قفل شدن اکانت مدیرعامل اینستاگرام چه بود؟

منبع: ایسنا

ارسال نظر